وضعیت آب های زیرزمینی بوشهر نگران کننده است

مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: وضعیت آب های زیرزمینی بوشهر نگران کننده است، لذا باید بخشی از منابع آب نامتعارف را به کار بگیریم.

وضعیت آب های زیرزمینی بوشهر نگران کننده است
کد خبر: 347477
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۰۹:۲۹:۲۶

اعتمادآنلاین| ‌ شاهپور رجایی در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: باید اتکا خود به استان های همجوار را کاهش می دادیم زیرا این استان ها نیز وضعیت خوبی نداشتند. لذا در برنامه تعریف شده برای جبران کمبود و جایگزینی منابع آب ناپایدار شرب با نمک زدایی آب دریا اقداماتی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت مردمی بیش از نفت و گاز و ظرفیت های دیگر ارزشمند است اما متاسفانه در بخش های مختلف از پتانسیل مردمی موجود در بوشهر به خوبی استفاده نشده است.

مدیرعامل سابق آب منطقه ای استان بوشهر با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی توانمند اظهار کرد: سعی کردیم نیروها را به سمت تخصصی شدن پیش ببریم و همچنین بر روی درآمدها تمرکز کردیم تا جایی که در حوزه درآمدها رشد 12 درصدی را شاهد بودیم.

رجایی با اشاره به کاهش بارندگی و آبدهی رودخانه ها گفت: با وجود این شرایط سعی کردیم شرایط را در یک حالت پایدار نگه داریم و برنامه ریزی هایی با نگاه به آینده داشته باشیم.

این کارشناس تاکید کرد: وضعیت آب های زیرزمینی بوشهر نگران کننده است، لذا باید بخشی از منابع آب نامتعارف را به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه در سطح کشور راهکار دیگری جز انتقال صنایع نداریم، عنوان کرد: در برنامه ریزی برای آب شرب یکی از برنامه ریزی های ما بر روی آب نامتعارف بوده است.

این مسئول یادآور شد: سدهای بزرگ مخزنی استان بوشهر شامل سد رییس علی دلواری (در دست بهره برداری)، سد خائیز (در حال ساخت)، سد دشت پلنگ، سد دالکی، و سد باغان است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها