معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران:

باید به حوزه ایمنی و آتش‌نشانی نگاه تخصصی داشته باشیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به عقب ماندگی برخی شهرستان‌های استان تهران در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی و تلاش برای جبران آن‌ها اظهارکرد: سازمان‌های آتش‌نشانی در سطح استان تهران باید تخصصی شوند و به آن‌ها نگاه تخصصی داشته باشیم.

باید به حوزه ایمنی و آتش‌نشانی نگاه تخصصی داشته باشیم
کد خبر: 347676
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۰۸:۵۵:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ محمدتقی زاده در تشریح آخرین وضعیت ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی در سطح استان تهران گفت: در سطح استان تهران اولویت ما به‌ویژه برای شهرداری‌ها همزمان با تدوین بودجه‌های سالیانه همچنین دهیاری‌هایی که روستاهای با جمعیت زیاد دارند احداث ایستگاه آتش‌نشانی و تجهیز آن‌ها به امکانات مدیریت بحران و ایمنی است.

وی افزود: فراهم کردن امکانات ایمنی و آتش‌نشانی از وظایف قانونی شهرداری‌ها است اما برخی شهرداری‌ها در سطح استان در این حوزه پیشگام هستند مانند شهرستان شهریار که در بازدید اخیرم شاهد اقدامات موثر آن‌ها در حوزه ایمنی و اتش نشانی بودم. این شهرستان 22 میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده خود را در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی صرف کرده است.

تقی‌زاده ادامه داد: در شهریار در حوزه احداث ایستگاه آتش‌نشانی و تجهیز آن‌ها به امکانات به‌خوبی عمل شده است. به این ترتیب نسبت به سایر شهرستان‌های استان تهران وضعیت مطلوب‌تری دارد البته شهرستان‌هایی مثل اسلامشهر هم وضعیت خوبی دارند اما در برخی شهرستان‌ها عقب‌ماندگی داریم که با هماهنگی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تلاش خواهیم کرد نسبت به تجهیز این شهرستان‌ها گام برداریم.

معاون عمرانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اعلام نیاز برای استان تهران در حوزه ایمنی و اتش نشانی گفت: لیستی برای وزارت کشور ارسال شده است تا از این طریق کمبودهای این حوزه به‌ویژه برای دهیاری‌ها را جبران کنیم. به‌طور قطع در حوزه مدیریت بحران و ایمنی و آتش نشانی هم در زمینه تامین ایستگاه‌ها و هم تجهیزات کمبودهایی داریم. لذا برای رسیدن به شرایط مطلوب باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در استانداری مقرر شد با عضویت چند تن از شهرداران و دفتر امور شهری استانداری کمیته راهبردی تشکیل و ظرفیت‌های آتش‌نشانی و کمبودهای این بخش احصا شود همچنین این کمیته در مورد وضعیت معیشتی پرسنل حوزه ایمنی و آتش‌نشانی شهرستان‌های استان تهران و آموزش‌های آنان برآورد وضعیت و نیازسنجی را انجام خواهد داد.

معاون عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: امروز باید به حوزه ایمنی و آتش نشانی نگاه تخصصی داشته باشیم و از گذشته نگاه سنتی و غیرتخصصی به آتش‌نشانی وجود داشته است؛ به‌شکلی که در شهرداری‌ها نیروهایی که به نوعی در بدنه ساختار اداری کارآمدی لازم را نداشتند به سمت آتش نشانی‌ها سوق داده می‌شدند در حالی که این سازمان‌ها تخصصی هستند. سازمان‌های آتش‌نشانی به لحاظ گستردگی و تنوع فعالیت‌ها امروز بسیار کار پراهمیتی برعهده دارند.

تقی زاده در پایان گفت: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان تهران همانند پرند، پردیس و... همانند شهر تهران ساختمان‌های بلندمرتبه وجود دارد. لذا باید این سازمان‌های آتش‌نشانی را تخصصی دید. ضمن اینکه انتظارات شهروندان نیز از این سازمان‌ها در تامین ایمنی، امنیت و آرامش شهر بسیار زیاد شده است. قطعا این سازمان‌ها همانند نیروی انتظامی البته به گونه‌ای دیگر در تامین امنیت شهرها دخیل و از این حیث قابل اهمیت هستند بنابراین تلاش خواهیم کرد امکانات و تجهیزات آن‌ها را به‌روز کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها