عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور:

ساماندهی زباله به یکی از معضلات اولویت‌دار تبدیل شده است

وزیر کشور گفت: ساماندهی و جمع‌آوری زباله به یکی از معضلات اولویت‌دار به خصوص در کلان شهرهای ما به ویژه در سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان تبدیل شده است.

ساماندهی زباله به یکی از معضلات اولویت‌دار تبدیل شده است
کد خبر: 348277
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۹:۳۷:۵۶

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه ایجاد تاسیسات منطقه ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران، بیان کرد: موضوع جلسه امروز ساماندهی و جمع آوری زباله است که به یکی از معضلات اولویت دار به خصوص در کلان شهرهای ما به ویژه در سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: با تلاشی که در دولت صورت گرفت لایحه بسیار خوبی را در دولت تدوین کردیم و به مجلس ارائه دادیم که در آنجا مشوق ها و امتیازات خوبی را از جمله بخشودگی ها، مالیات ،سهم شهرداری ها و سهم دولت را در نظر گرفتیم تا بتوانیم در بحث زباله سوزها و تبدیل آن به انرژی با اعمال این امتیازات این فرآیند را تسریع کنیم. این امتیازات، امتیازات خوبی است و حدود 25 درصد بخشودگی مالیات دارد.

وزیر کشور بیان کرد: موضوع دیگری که در جلسه مطرح شد اقتصادی کردن این پروژه است. نظراتی در جلسه توسط دستگاه های مرتبط با این موضوع ارائه شد. به طور مثال وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که از نظر واگذاری زمین به صورت رایگان مشکلی نداریم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: محیط‌زیست نیز اعلام کرد که آمادگی داریم زباله سوزها را در داخل شهرها با رعایت استانداردهای لازم زیست محیطی مستقر کنیم که این می تواند حدود 20 درصد هزینه ها از جمله هزینه حمل و نقل را کاهش دهد.

وی ادامه داد: مقرر شد که ظرف یک ماه با حضور یک مشاور قوی در این حوزه مطالعات اقتصادی انجام شود و طرح اقتصادی برای این مسئله ارائه شود. این امر مستلزم همکاری مردم، شهرداری ها و دولت است. امیدواریم بعد از یک ماه که مجددا جلسه برگزار می کنیم به یک راه حل عملی و اجرایی مناسب برسیم و دغدغه‌های مردم را در کلان شهرها به ویژه در این سه استان رفع کنیم.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: همچنین حضور استانداران در این جلسه غنیمت بود و گزارش ها و پیشنهاداتی نیز داده شد که به پیشنهادات آنها عمل خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها