کد خبر: 349335
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۳:۴۰:۱۹
| |

سفارت آمریکا در کابل:

امکان تقلب در انتخابات افغانستان وجود ندارد

سفارت آمریکا که کارمندانش به تازگی از کمیسیون انتخابات افغانستان و روند کار کمیسیون دیدار کرده‌اند، اعلام کرد هیج جایی برای تقلب در انتخابات افغانستان وجود ندارد.

امکان تقلب در انتخابات افغانستان وجود ندارد
کد خبر: 349335
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۳:۴۰:۱۹

اعتمادآنلاین| سفارت آمریکا در کابل در صفحه رسمی توییتر خود نوشت کارمندان این نهاد به مرکز اطلاعات کمیسیون انتخابات افغانستان دسترسی پیدا کرده و از سختکوشی کارمندان انتخابات افغانستان تقدیر می‌کند.

این سفارت افزوده که رای دهندگان افغان مطمئن باشند که فقط رای‌های قانونی، با شفافیت و بی‌طرفی شمرده می‌شود.

این در حالی است که حدود یک هفته قبل جان بس، سفیر آمریکا در کابل گفته بود، از گزارش‌های گوناگون در مورد این که کمیسیون مستقل انتخابات چه زمان مرکز ملی دسته بندی آرا را باز خواهد کرد، نگران است.

به گزارش بی.بی.سی، بس در صفحه رسمی توییترش نوشته بود که این کار به ابهام و سردر گمی درباره انتخابات افغانستان می‌افزاید.

کمیسیون انتخابات افغانستان نیز اعلام کرده که کرین دیکر، معاون سفارت آمریکا روز گذشته با اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان در مورد روند برگزاری انتخابات و جمع‌بندی نتایج در مقر این کمیسیون دیدار کرده‌است.

خانم دیکر افزوده که آمریکا حمایت از مردم افغانستان و این روند را مسئولیت خود می‌داند و در 20 سال گذشته برای نهادینه سازی دموکراسی در این کشور سرمایه گذاری کرده است و حاضر است تا 20 سال دیگر نیز در این زمینه با مردم افغانستان کار کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها