کیفیت هوای نامطلوب در تهران طی روزهای پایانی هفته ادامه دارد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، حاکمیت جو آرام و افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها، برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد تهران طی امروز و فردا (17 و 18 مهر) را به دنبال دارد.

کیفیت هوای نامطلوب در تهران طی روزهای پایانی هفته ادامه دارد
کد خبر: 349604
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۰۹:۴۰:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان‌دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی صبح امروز (17 مهر) به دلیل ازدیاد تردد خودروها و برقراری جو نسبتاً آرام است.

به‌تدریج با رشد ناپایداری و افزایش سرعت باد از سمت غرب شهر تهران، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم‌ می‌شود اما در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گرد و خاک دور از انتظار نیست.

با کاهش سرعت باد در بعد ازظهر امروز (17 مهر) رشد ابر و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود همچنین کاهش میزان ناپایداری و افزایش حجم ترافیک در برخی ساعات امشب افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

تداوم این وضعیت جوی تا صبح فردا (18 مهر) تجمع موقتی آلاینده‌ها در مناطق پرتردد و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد همچنین با تداوم حاکمیت جو آرام طی فردا همراه با کاهش دما شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد ادامه دارد.

طی فردا شب نیز افزایش حجم ترافیک در اکثر مناطق پایتخت افزایش غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد و پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت منتهی به 8 صبح امروز با میانگین 88 در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین 74 همچنان در شرایط سالم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها