کد خبر: 349756
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

عباس ترابیان، رئیس سابق کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

افراد پاکدستی در کمیته استیناف مشغول رسیدگی به پرونده من و کفاشیان هستند/ من و کفاشیان تصمیم گرفته‌ایم سکوت کنیم/ آرای کمیته استیناف قابل‌ قبول است/ فسادی در پرونده شرکت mp-silva رخ نداده است/ ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارم

عباس ترابیان، رئیس سابق کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی، درباره پرونده اتهام فساد مالی خودش و علی کفاشیان که در کمیته استیناف در حال بررسی است گفت: کمیته استیناف هنوز رأی این پرونده را صادر نکرده و مشغول جمع‌آوری استعلام از برخی دستگاه‌هاست.

افراد پاکدستی در کمیته استیناف مشغول رسیدگی به پرونده من و کفاشیان هستند/ من و کفاشیان تصمیم گرفته‌ایم سکوت کنیم/ آرای کمیته استیناف قابل‌ قبول است/ فسادی در پرونده شرکت mp-silva رخ نداده است/ ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارم
کد خبر: 349756
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ تیرماه 1398 کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال عباس ترابیان و علی کفاشیان را به پنج سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محکوم کرد. خبری که فوتبال ایران را وارد یک حاشیه جدید کرد.

بعد از اینکه کمیته اخلاق رأی به محرومیت پنج‌ساله این 2 نفر از فعالیت‌های فوتبالی و جریمه مالی داد و آنها درخواست تجدیدنظر خود را به استیناف ارائه کردند، رئیس کمیته استیناف هم صراحتاً اعلام کرده به این زودی منتظر اعلام حکم پرونده نباشید، چراکه حساسیت موضوع ایجاب می‌کند بررسی‌های دقیق‌تری درباره‌اش صورت گیرد.

هرچند علی کفاشیان اعلام کرده رأی کمیته استیناف هیچ اهمیتی برایش ندارد، اما عباس ترابیان به این کمیته اعتماد دارد و امیدوار است به‌ زودی رأی این پرونده صادر شود.

عباس ترابیان، رئیس سابق کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی، درباره پرونده اتهام فساد مالی خودش و علی کفاشیان که در کمیته استیناف در حال بررسی است به اعتمادآنلاین گفت: کمیته استیناف هنوز رأی این پرونده را صادر نکرده و مشغول جمع‌آوری استعلام از برخی دستگاه‌هاست.

ترابیان سپس از قطع ارتباطش با فدراسیون فوتبال خبر داد: هیچ ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارم، اما می‌دانم که افراد پاکدستی در کمیته استیناف مشغول رسیدگی به این پرونده هستند. کمیته استیناف نشان داده همیشه سنجیده به پرونده‌ها نگاه می‌کند و آرایی که داده می‌شود قابل‌ قبول است. من و آقای کفاشیان تصمیم گرفته‌ایم سکوت کنیم و منتظر اعلام نتیجه باشیم.

او ادامه داد: البته سوال برخی از رسانه‌ها که سوال ما نیز هست این است که چرا اعلام حکم از طرف کمیته استیناف این‌قدر زمان برده است؟ چطور حکم دوستان‌مان در سازمان لیگ خیلی زود اعلام شد، اما حکم این پرونده این همه زمان برده است.

ترابیان درباره ارائه دفاعیاتش به کمیته استیناف گفت: من و آقای کفاشیان طی جلسات متعدد تمام اطلاعات لازم را به این کمیته ارائه کرده‌ایم. البته شواهدی هم بود که در پرونده وجود نداشت و ما این شواهد را به پرونده اضافه کرده‌ایم؛ مثلاً گزارش پلیس فتا را که کمیته اخلاق در پرونده نداشت به پرونده اضافه کرده‌ایم. پلیس فتا این پرونده را بررسی و نتیجه را هم اعلام کرده است.

ترابیان با اشاره به شواهدی که دال بر بی‌گناهی خودش و علی کفاشیان است گفت: من در برنامه صبح و ورزش تمام شواهد خودم را به مردم نشان دادم تا تمام ماجرا برای مردم هم مشخص شود.

این مدیر پیشین فوتبالی درباره واکنش علی کفاشیان مبنی بر اهمیت نداشتن حکم کمیته استیناف درباره این پرونده توضیح داد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها حالا یا از عمد یا از روی سهو این پرونده را پرونده فساد فوتبال اعلام می‌کنند. ابتدا باید بگویم که هیچ فسادی در این پرونده رخ نداده است. در این پرونده هیچ رد مالی صورت نگرفته و همین باعث می‌شود تا این پرونده از حالت فساد مالی خارج شود. من و کفاشیان در فدراسیون فوتبال بدون هیچ چشمداشتی مشغول خدمت به فوتبال ایران بودیم و هیچ حقوقی هم در این سال‌ها از فدراسیون دریافت نکرده‌ایم. من مدیری بودم که از یک جایگاه بالاتر وارد فوتبال شدم. 12 سال به‌ عنوان مدیرکل تشریفات وزارت نفت مشغول کار بودم. 2 سال مدیرعامل شرکت نفت در لندن بودم که کل فروش اروپا زیر نظر من بود. اگر می‌خواستم خدای‌ ناکرده در بحث مالی کج‌روی داشته باشم همان زمان مشخص می‌شد.

ترابیان در پایان گفت: کمیته اخلاق به‌ عنوان مرجع قانونی فوتبال ایران رأی بدوی این پرونده را صادر کرده است. متاسفانه این کمیته بدون اینکه رأی قطعی صادر شود، رأی بدوی را رسانه‌ای کرده که کاری کاملاً خلاف قانون است. ما البته به خاطر عشق به فوتبال و حفظ آرامش فوتبال ایران سکوت کرده‌ایم و منتظر رأی کمیته استیناف هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها