انگلیس صدها پلیس را برای برخورد با فعالان محیط زیست فراخواند

صدها نفر از نیروهای پلیس انگلیس از پاسگاه‌های سراسر این کشور برای برخورد با فعالان محیط زیست به لندن اعزام شدند.

انگلیس صدها پلیس را برای برخورد با فعالان محیط زیست فراخواند
کد خبر: 349944
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۲۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شورای ملی رئیسان پلیس انگلیس امروز چهارشنبه تائید کرد که قرار است 500 نیروی اضافی از 43 پاسگاه سراسر این کشور به پلیس لندن اضافه شود. این تعداد دائما در حال بازنگری و ممکن است طی روزهای آینده باز هم به شمار آن ها اضافه شود.

اعضای گروه قیام علیه انقراض که خود را حامی محیط زیست معرفی می کنند برای دومین بار در شش ماه گذشته در مرکز لندن دست به تظاهرات زده و بخش‌هایی از شهر را فلج کرده‌اند. آنها خواستار اعلام وضعیت فوق‌العاده آب‌وهوایی از سوی دولت و کاهش ضایعات کربنی تا سال 2025 هستند.

معترضان از دوشنبه گذشته خیابان‌های اطراف پارلمان و دفتر نخست وزیری انگلیس را گرفته و قصد دارند در روزهای آینده مسیرهای منتهی به وزارتخانه‌ها و مناطق پرتردد شهر را مسدود کنند. امروز حضور زنان و کودکان در جمع معترضان در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت.

نخست وزیر انگلیس فعالان محیط زیست را افرادی ترش‌رو و بداخلاق خواند که در چادرهای بدبو زندگی می کنند.

«بوریس جانسون» دوشنبه شب گذشته در مراسم رونمایی از کتابی در لندن گفت: ماموران امنیتی مایل نبودند در این آیین شرکت کنم چون می گفتند خیابان پر از افراد بد اخلاق و معترضانی است که خیابان را کثیف کرده‌اند.

وی از آنهایی که به تعبیر او در خیمه‌های آکنده از بوی مواد مخدر زندگی می کنند، خواست از مسدود کردن خیابان های شهر دست بردارند.

با این حال پدر او استنلی جانسون امروز در جمع معترضان در لندن حاضر شد و برخلاف پسرش از تلاش آنها برای توجه افکار عمومی به بحران آب‌وهوایی حمایت کرد. او به خبرنگاران گفت:‌ من به اینجا آمدم چون به نظرم کاری که آنها انجام می دهند بسیار مهم است.

معترضان می گویند که تا دو هفته دیگر تا رسیدن به درخواست‌های خود دست از تظاهرات بر نخواهند داشت. اما ادامه حضور آنها برای تشریفات حضور ملکه در مراسم هفته آینده بازگشایی پارلمان نگرانی جدی ایجاد کرده است.

پلیس دیروز با استناد به ماده 14 قانون تظاهرات، معترضان را از خیمه‌هایی که قصد داشتند شب را تا صبح سر کنند بیرون کشیده و چادر آنها را پاره کردند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده پلیس تاکنون بیش از 500 فعال محیط زیست را دستگیر کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها