رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

480 میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس توزیع شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از توزیع480 میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس سراسر کشور خبر داد.

480 میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس توزیع شد
کد خبر: 350293
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۱:۰۲:۳۴

اعتمادآنلاین| ‌ مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه افتتاح 2 مدرسه در پلدختر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بحث جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از اولویت‌های اصلی ما در سال 98 است، اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات مناسب از سوی سازمان برنامه‌ریزی، این اتفاق خیلی زودتر در استان‌ها شروع شده است.

وی با بیان اینکه 24 هزار کلاس درس در ابتدای سال داشتیم که علمک گاز تا مدرسه رفته بود و زیرساخت جمع‌آوری بخاری نفتی فراهم شده بود، تصریح کرد: در سه ماهه گذشته این آمار به 14 هزار مدرسه کاهش یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اینکه بیشترین آمار بخاری‌های نفتی با 2800 مورد مربوط به لرستان بوده است، افزود: طی سه ماهه گذشته 13 میلیارد تومان اعتبار در این بخش به لرستان اختصاص یافته است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه از ابتدای سال 98 تا امروز 480 میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در کشور توزیع شده است، گفت: تعداد قابل توجهی از بخاری‌های نفتی مدارس در استان‌ها جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان سیل در 3 استان گلستان و لرستان و خوزستان، سازمان نوسازی مدارس یک برنامه بلند مدت و یک برنامه کوتاه مدت تدوین کرد، افزود: در کوتاه مدت و برای مهرماه باید هرچه سریع‌تر مدارس تعمیری را آماده می‌کردیم تا به چرخه آموزش برگردند و امروز در لرستان همه مدارس نیازمند تعمیرات تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان شده است.

وی با بیان اینکه مدارسی هم در نقاط خاص قرار داشت که نیازمند تعمیرات اساسی و بازسازی بودند، افزود: تعمیرات این مدارس انجام شده است و امروز یک مدرسه 12 کلاسه در پلدختر نیز در مدت زمان دو ماه تحویل استان شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اینکه یک مدرسه 6 کلاسه در معمولان نیز با حمایت خیرین حقیقی و حقوقی به بهره برداری رسید، افزود: خیرین مدرسه‌ساز در اردیبهشت ماه تعهد کردند210 میلیارد تومان را برای تکمیل پروژه های مناطق سیل‌زده اختصاص دهند که خوشبختانه این اتفاق خوب رقم خورد و امروز 122 کلاس درس با حمایت خیرین تحویل آموزش و پرورش لرستان می‌شود.

وی تصریح کرد: برای مناطق سیل‌زده و روستاها نیز پروژه‌هایی تعریف شده که با پیشرفت‌های متفاوت از 10 تا80 درصد در حال اجرایی شدن هستند و این مدارس طی یک دوره مشخص تحویل می‌شود و از پایان آبان ماه امسال سری دوم مدارس ما تحویل خواهد شد و تا پایان سال 98 پرونده مدارس منطقه سیل زده لرستان بسته خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها