کد خبر: 350774
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۵:۱۴:۱۴
| |

«پوتین» از آمریکا به دلیل خروج از توافقات موشکی و افزایش تولیدات نظامی انتقاد کرد

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به موضوع امنیت جهانی از اقدامات آمریکا در عرصه بین‌المللی در زمینه خروج از توافقات موشکی و افزایش تولیدات نظامی انتقاد کرد.

«پوتین» از آمریکا به دلیل خروج از توافقات موشکی و افزایش تولیدات نظامی انتقاد کرد
کد خبر: 350774
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۵:۱۴:۱۴

اعتمادآنلاین| «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشست سران سازمان همسود با اشاره به جنگ‌های تجاری اظهار داشت: کشورهای سازمان همسود باید مکانیزم‌های ویژه‌ای برای مقابله با چالش‌های مالی ایجاد کنند و تأسیس بازار مالی واحد می‌تواند یکی از این ابزارها باشد.

او گفت: انجام مبادلات تجاری با استفاده از واحدهای مالی ملی کشورهای عضو سازمان همسود یکی از مکانیزم‌هایی است که منطقه را از تأثیرات منفی جنگ‌های تجاری حفظ خواهد کرد.

پوتین تصریح کرد: با جنگ‌های تجاری و تحریم‌های مختلف تمام کشورهای جهان مواجه می‌شوند و سازمان همسود باید به فکر امنیت مالی باشد، بنابراین باید برنامه‌های همکاری در حوزه مالی تقویت شود.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: به تدریج باید بازار واحد مالی تأسیس شود و این گام به افزایش ظرفیت رقابتی کمک می‌کند.

در ادامه پوتین با اشاره به موضوع امنیت جهانی، از اقدامات آمریکا در عرصه بین‌المللی انتقاد کرد.

همچنین رئیس جمهور روسیه خروج آمریکا از توافقات موشکی، اقدامات «واشنگتن» در آسیا و برنامه دولت آمریکا برای افزایش تولیدات نظامی را دلائل اصلی تشدید مسائل امنیتی در جهان دانست.

پوتین در پایان گفت: اگر آمریکا به توسعه تولید موشک‌های کوتاه برد و میان برد بپردازد، روسیه اقدامات مشابهی را انجام خواهد داد و دوره جدید مسابقات تسلیحاتی آغاز می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها