سمانه خوش‌قدم:

زنان کاراته به خودباوری رسیده‌اند و همه تلاش می‌کنند تا به المپیک برسند

مربی تیم ملی کاراته زنان ایران، گفت: زنان این رشته به خودباوری رسیده‌اند و برای رسیدن به المپیک توکیو با تمام توان، تلاش می‌کنند.

زنان کاراته به خودباوری رسیده‌اند و همه تلاش می‌کنند تا به المپیک برسند
کد خبر: 351907
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۲:۳۰:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ سمانه خوش‌قدم که چندی پیش هدایت تیم ملی کاراته زنان را برعهده گرفت و تیمش در مسابقات کاراته‌وان روسیه به نتایج مناسبی دست یافت در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: برای حضور در مسابقات روسیه، کمتر از یک هفته همراه تیم بودم و تمرینات را به گونه‌ای پیگیری کردیم که بازیکنان با آمادگی مناسب به مصاف حریفان بروند.

وی افزود: به 2 مدال طلا و 2 عنوان پنجمی در روسیه رسیدیم و اگر بدشانس نبودیم، امکان کسب چهار مدال وجود داشت. در این موفقیت، کادر فنی پیشین تیم ملی و مربیان سازنده نیز نقش مهمی داشتند.

مربی تیم ملی بزرگسالان ایران، اظهار داشت: اردوی بعدی ما از اول آبان‌ماه آغاز می‌شود تا برای حضور در مسابقات اسپانیا آماده شویم.

خوش‌قدم در مورد رنکینگ کاراته‌کاهای ایران، گفت: همه نفرات ما رنکینگ خوبی دارند. «سارا بهمنیار» در رتبه دوم، «طراوت خاکسار» سوم، «رزیتا علیپور» پنجم و «حمیده عباسعلی» در جایگاه دوم اوزان خود هستند؛ اما هنوز باید امتیازات زیادی را جمع‌آوری کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون به تعداد سهمیه فکر نمی‌کنیم ادامه داد: باید تمرکزمان به عملکرد خودمان باشد و پله به پله پیش برویم و اکنون تنها به مسابقات اسپانیا فکر می‌کنیم. هنوز 6 مرحله کاراته‌وان باقی مانده و نمی‌توان در مورد کسب سهمیه صحبت کرد.

خوش‌قدم در خصوص همکارانش در کادر فنی تیم ملی، گفت: به‌زودی نشستی با مسئولان فدراسیون خواهم داشت و در این مورد صحبت و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در مورد پیشرفت زنان کاراته ایران در سال‌های اخیر، اظهار داشت: زمانی‌که مسابقات گزینشی آغاز شد، کارشناسان در بهترین حالت، تنها یک سهمیه را برای زنان کاراته متصور بودند اما اکنون شرایط تغییر کرده و همه نظر مثبتی به تیم دارند.

این مربی ادامه داد: زنان کاراته به خودباوری رسیده‌اند و همه تلاش می‌کنند تا به المپیک برسند. چراکه حضور در این رویداد مهم برای ورزشکاران افتخار بزرگی است.

وی گفت: از مسئولان فدراسیون تشکر می‌کنم که دوباره به من اعتماد کردند و خودم را ملزم می‌دانم تا در راستای ارتقای جایگاه زنان کشورم در سطح جهان، تلاش کنم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها