کد خبر: 353998
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

فاطمه راکعی، دبیر کل جمعیت زنان نواندیش، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

آقای خاتمی گفت زنان باید حتی بیشتر از 30 درصد سهم در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان داشته باشند/ نادیده گرفتن حق زنان هزینه‌ساز است/ هیچ دلیلی ندارد کوتاه بیاییم

فاطمه راکعی گفت‌: در نشستی که با آقای خاتمی داشتیم، ایشان هم تاکید کردند به خاطر توانایی زنان باید حتی بیشتر از 30 درصد سهم داشته باشند.

آقای خاتمی گفت زنان باید حتی بیشتر از 30 درصد سهم در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان داشته باشند/ نادیده گرفتن حق زنان هزینه‌ساز است/ هیچ دلیلی ندارد کوتاه بیاییم
کد خبر: 353998
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر کل جمعیت زنان نواندیش با اشاره به نقش زنان در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: زنان باید حضوری چشمگیر در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان داشته باشند.

فاطمه راکعی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین توضیح داد: با تلاش‌هایی که زنان اصلاح‌طلب در 10 سال اخیر داشته‌اند و به خوبی توانسته‌اند توانمندی و قدرت تاثیرگذاری خود را نشان بدهند،‌ امید زیادی داریم تا مساله مشارکت 30 درصدی زنان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و مشخصاً سهم 30 درصدی زنان در لیست انتخاباتی جدی گرفته شود.

این فعال حقوق زنان ادامه داد:‌ قویاً بر آن هستیم که اعضای شورای عالی اصلاحات با در نظر گرفتن اثرگذاری زنان سهم این قشر را مورد توجه قرار بدهند تا زنان بتوانند به نهاد قانون‌گذاری راه پیدا کنند. چرا که مردم هم نسبت به توانایی و تعهد و مسئولیت‌پذیری زنان به مردم و نسل‌های انسانی آگاهی پیدا کرده‌اند. شرح این شرایط نشان می‌دهد زنان حتی در لیست‌های انتخاباتی باید بیشتر از 30 درصد سهم داشته باشند، چون امکان رأی‌آوری‌شان بالاست.

راکعی افزود: زنان متخصص می‌توانند با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس اثرگذاریشان را نشان بدهند، همان‌طور که در دولت آقای روحانی با وجود محرومیت از حضور در کابینه،‌ در سمت‌های دیگر حتی در پاره‌ای از موارد تاثیرگذاری بیشتری از مردان داشته‌اند. همچنین در نشستی که با آقای خاتمی داشتیم، ایشان هم تاکید کردند به خاطر توانایی زنان باید حتی بیشتر از 30 درصد سهم داشته باشند.

عضو هیات‌رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات اظهار کرد: در درون جریان اصلاح‌طلبی چهره‌هایی از زنان حتی در حد دبیر کلی و عضویت در هیات‌رئیسه‌های مختلف رشد خوبی داشته‌اند و نشان داده‌اند در صورت دیده شدن می‌توانند پابه‌پای مردان فعالیت کنند.

او توضیح داد: هیچ دلیلی ندارد کوتاه بیاییم و حداقل سهم 30 درصدی را مطالبه خواهیم کرد تا بتوانیم در راستای خدمت به کشور نقش‌آفرینی کنیم. از اصلاح‌طلبان هم توقع داریم که به تجربه و آگاهی زنان توجهی کافی نشان دهند. البته ما خود را مقید به شورای عالی سیاست‌گذاری می‌بینیم و همکاری و همراهی را با این تشکل ادامه خواهیم داد.

فاطمه راکعی در پایان گفت: انتخابات مجلس یازدهم انتخاباتی است که در آن کمترین اشتباه، بیشترین هزینه را تحمیل خواهد کرد؛ یکی از اشتباه‌های احتمالی نادیده گرفتن حق زنان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها