کد خبر: 354634
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۵:۲۳:۱۰
| |

حمید زادبوم، معاون وزیر صمت خبر داد؛

کاهش 10 درصدی ارزش صادرات ایران در 6 ماهه نخست سال 98

حمید زادبوم، معاون وزیر صمت، با اشاره به کاهش 10 درصدی ارزش صادرات ایران در 6 ماهه نخست امسال تصریح کرد: مهمترین علت این امر کاهش نرخ گذاری قیمت‌ها در گمرکات کشور است.

کاهش 10 درصدی ارزش صادرات ایران در 6 ماهه نخست سال 98
کد خبر: 354634
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۵:۲۳:۱۰

اعتمادآنلاین| حمید زادبوم، معاون وزیر صمت، پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سعی و تلاش دولت و وزارت صمت در افزایش رونق تولید در کشور گفت: یکی از مهمترین شاخصه های رونق تولید در کشور افزایش صادرات به کشورهای دیگر است.

وی از افزایش بیش از 22 درصد صادرات ایران در شش ماهه نخست سال 98 خبر داد و ابراز داشت: این افزایش صادرات از لحاظ وزنی بوده است.

کاهش 10 درصدی ارزش صادرات

معاون وزیر صمت با اشاره به کاهش 10 درصدی ارزش صادرات ایران در شش ماهه نخست امسال تصریح کرد: مهمترین علت این امر کاهش نرخ گذاری قیمت ها در گمرکات کشور است.

وی با بیان اینکه منطقه کاشان ظرفیت های زیادی در افزایش تجارت خارجی در حوزه فرش ماشینی و صنایع وابسته دارد، تصریح کرد: وجود حدود 800 واحد تولیدی در منطقه کاشان و اشتغال زایی بالای این واحدها یکی از مهمترین ظرفیت های این منطقه است.

حضور در نمایشگاه های بین المللی؛ یکی از مهمترین مولفه های افزایش تولید

زادبوم با استقبال از برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی و صنایع وابسته که قرار است اواخر آذرماه در کاشان برگزار شود، بیان داشت: حضور واحدهای تولیدی و صنعتی در نمایشگاه ها به خصوص در دیگر کشورها می تواند به افزایش تولید و همچنین صادرات این واحدها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ارزش صادرات در واحدهای صنعتی به ارزش افزوده است، اظهار داشت: با توجه به ارزش افزوده بالای صنعت فرش ماشینی در کشور و همچنین استقبال بازارهای جهانی از فرش های ماشینی ایران می توان آینده خوبی برای این صنعت پیش بینی کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها