مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»؛ ورزش در هفته‌ای که گذشت

ووشو ایران قهرمان جهان شد/ تعلیق جودو ایران دائمی شد/ لیگ برتر پنجمین لیگ قاره آسیا شد/ نامزدهای توپ طلا معرفی شدند

در این قسمت از مجله خبری اعتمادآنلاین با هم نگاهی داریم به قهرمانی تیم ملی ووشوی ایران در رقابت‌های جهان، قطعی شدن تعلیق جودوی ایران، اعلام رتبه‌بندی لیگ‌های فوتبال آسیا از جانب ای‌اف‌سی و همچنین اعلام نامزدان توپ طلای جهان از طرف مجله فرانس فوتبال.

حجم ویدیو: 12.52M | مدت زمان ویدیو: 00:04:11 دانلود ویدیو
کد خبر: 354655
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در این قسمت از مجله خبری اعتمادآنلاین با هم نگاهی داریم به قهرمانی تیم ملی ووشوی ایران در رقابت‌های جهان، قطعی شدن تعلیق جودوی ایران، اعلام رتبه‌بندی لیگ‌های فوتبال آسیا از جانب ای‌اف‌سی و همچنین اعلام نامزدان توپ طلای جهان از طرف مجله فرانس فوتبال.

قهرمانی ووشو ایران در جهان

پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگ‌سالان جهان با قهرمانی ایران در بخش ساندا به پایان رسید. ووشوکاران ایرانی در این دوره از رقابت‌ها توانستند از عنوان قهرمانی خودشان دفاع کنند.

در پایان این رقابت‌ها، ایران در بخش‌ساندای زنان و مردان با کسب هشت مدال طلا و ثبت موفقیتی چشمگیر برای دومین دوره متوالی به‌عنوان قهرمانی دست یافت. چین با 6 طلا، یک نقره و یک برنز دوم شد و ویتنام هم با یک طلا، 2 نقره و 2 برنز در جایگاه سوم این رقابت‌ها قرار گرفت. تیم ملی ووشو ایران درمجموع 2 بخش ساندا و تالو با 9 مدال طلا، دو نقره و یک برنز به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسید. این بهترین نتیجه ووشو ایران در رقابت‌های جهانی ازنظر مدال‌آوری محسوب می‌شود.

تعلیق جودوی ایران دائمی شد

هفته گذشته فدراسیون جهانی جودو در نامه‌ای به فدراسیون جودوی ایران اعلام کرد، مادامی‌که فدراسیون جودوی ایران مبارزه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را قبول نکند از حضور در کلیه مسابقات و فعالیت‌های بین‌المللی محروم خواهد بود.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودوی ایران در واکنش به این نامه گفت: فدراسیون جهانی نباید تنها طبق ادعای کذب یک ورزشکار، چنین اقدامی را علیه جودوی ایران انجام می‌داد و از اعزام تیم‌های کشورمان در رده‌های سنی مختلف ممانعت می‌کرد.

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک هم درباره تعلیق قطعی جودوی ایران گفته: مرجع رسمی برای اعتراض به تعلیق دائمی جودو، فدراسیون است و ما هم در کنار فدراسیون جودو هستیم.

فدراسیون جودوی ایران بعد از مهاجرت سعید ملایی به آلمان و اعلام این موضوع که مسئولان ورزش ایران از رویارویی او با ورزشکار اسرائیلی جلوگیری کردند با مشکل تعلیق روبه‌رو شد. حالا باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در آینده برای این رشته ورزشی رخ می‌دهد.

رتبه‌بندی لیگ‌های فوتبال آسیا

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ برتر فوتبال ایران در رده پنجم آسیا یعنی بالاتر از لیگ‌های فوتبال عربستان و امارات و پایین‌تر از قطر قرار گرفته است.

با اعلام این کنفدراسیون سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم 3+1 شده است. اما آیا لیگ برتر خلیج‌فارس بالاتر از لیگ‌های عربستان و امارات است؟ این کشورها با توجه به سرمایه بالایی که در اختیار دارند هم زیرساخت‌های مناسبی در فوتبال کشورهایشان درست کرده‌اند و هم تیم‌های باشگاهی‌شان با به خدمت گرفتن بازیکنان و مربیان خارجی تلاش دارند شرایط را برای حرفه‌ای‌تر شدن فوتبال باشگاهی خودشان مهیا کنند.

رسول کربکندی مربی فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره لیگ برتر فوتبال ایران و جایگاه این لیگ در آسیا گفته: فوتبال ایران به معنای واقعی حرفه‌ای نشده است. مدیران و بازیکنان فوتبال ایران هنوز به سمت حرفه‌ای شدن حرکت نکرده‌اند. فاکتورهایی را که یک مجموعه فوتبال برای حرفه‌ای شدن باید داشته باشد، نداریم و این باعث تأسف است.

اعلام نامزدهای توپ طلا

برنده توپ طلای امسال یک ماه دیگر مشخص می‌شود و به همین خاطر نشریه فرانس فوتبال نامزدهای دریافت بهترین بازیکن سال را اعلام کرده است. 30 بازیکن فوتبال در این لیست حضور دارند که در این بین نام ویرژیل فن دایک، لیونل مسی و رونالدو به چشم می‌خورد.

بیشتر کارشناسان اعتقاددارند رقابت اصلی برای کسب توپ طلا بین این سه بازیکن خواهد بود. بعد از قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین درخشش تیم ملی هلند در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا فن دایک به کسب جایزه توپ طلا نزدیک‌تر شده است. رونالدو هم به دلیل قهرمانی با تیم ملی پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا رقیب اصلی فن دایک برای کسب این جایزه به حساب می‌آید.

فرانس فوتبال نام 20 فوتبالیست زن را هم اعلام کرده که برای کسب توپ طلا با هم رقابت می‌کنند. مگان راپینو، کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا، که با این تیم قهرمان جام جهانی زنان هم شد بیشترین شانس را برای کسب توپ طلا دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها