سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: 

توجه به عظمت شهید فهمیده یک راهبرد ارزشمند در عرصه زندگانی است

سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، گفت: توجه به عظمت شهید فهمیده یک راهبرد ارزشمند در عرصه زندگانی آنهاست، عرصه دانش آموزی آن زمان که به بلوغ نزدیک می شود در محیط آموزشی از این جهت حساس است که‌ یک موقعیت تصمیم گیری در زندگی است.

توجه به عظمت شهید فهمیده یک راهبرد ارزشمند در عرصه زندگانی است
کد خبر: 354974
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۰:۰۶:۲۴

اعتمادآنلاین| سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، صبح امروز در مراسم یادواره 36 هزار شهید دانش آموز و شهید فهمیده که در محل سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، گفت: برگزاری این یادواره و یادآوری 36 هزار شهید دانش آموز اهمیت زیادی دارد اما امسال این یادآوره مزیت ویژه ای دارد و آن برگزاری این مراسم در مشهد و در این ایام سوگواری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: توجه به عظمت شهید فهمیده یک راهبرد ارزشمند در عرصه زندگانی آنهاست، عرصه دانش آموزی آن زمان که به بلوغ نزدیک می شود در محیط آموزشی از این جهت حساس است که‌ یک موقعیت تصمیم گیری در زندگی است.

وی بیان کرد: دوره‌ی فکر و اندیشه‌ یک دانش آموز زمانی اهمیت دارد که با سوال در آینده می خواهم چکاره شوم رو به رو می شود و در راستای پاسخ به این سوال رشته‌ی دانشگاهی خود را هم انتخاب می کند.

علم الهدی تاکید کرد: توجه به حرکت مجاهدانه شهدای دانش آموز و شهید فهمیده، راهبردی است که ببینید می خواهید چکاره شوید در واقع دانش آموزان شهید ثابت کردند یک زندگی هدفمندانه چگونه تحقق می یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: فراز و نشیب های زندگی انسانی به قدری زیاد است که نمی توان یک زندگی را مطلقا شیرین و دیگری را تلخ دانست.

وی افزود: همه‌ی انسان ها در یک دوره‌ 70 تا 80 ساله زندگی می کنند و رستگار ترین آنها کسی است که از پس امتحانات الهی برآید و به سعادت ابدی برسد.

علم الهدی خاطرنشان کرد: پیدا کردن یک راه میان بر برای طی کردن این راه رستگاری یکی از هدفمندانه ترین زندگی هاست که این شهدای دانش آموز آن را پیدا کردند و آن شهادت بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شهید فهمیده یک پسری که حتی شاید به بلوغ نرسیده بود اما یک مسیر پروازی را برای خود انتخاب کرد که جایگاه آن از عالمان و زاهدان والاتر است.

وی با بیان اینکه انتخاب شهادت برای شهدا از جمله شهید فهمیده یک تصادف نبود بلکه انتخاب خودش بود، تاکید کرد: وقتی امام خمینی ره فرمودند رهبر ما این دانش آموز 13 ساله است، یعنی رهبری اش در همین انتخاب مجاهدانه اش بود.

علم الهدی ادامه داد: انتخابی که در آن یک راه پر فراز و نشیب طولانی را یک شبه پرواز کرد و می بینیم این انتخاب تا کنون و در جبهه های مقاومت ادامه دارد که رهبر آن به گفته‌ی امام خمینی ره، شهید فهمیده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در واقعه‌ی عاشورا هم وقتی حضرت قاسم در مورد شهادت می گوید «اهلا من عسل» یعنی آگاهانه انتخاب کرد که در یک شب راه رستگاری را طی کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها