رند پال:

برای خاتمه به جنگ‌های بی‌پایان باید از منطقه خارج شد

سناتور جمهوریخواه تنها راه خاتمه دادن به جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه را خروج نیروهای آمریکایی دانست و از ترامپ خواست به حامیان حضور در سوریه گوش ندهد.

برای خاتمه به جنگ‌های بی‌پایان باید از منطقه خارج شد
کد خبر: 355176
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رند پال روز شنبه در یادداشت توئیتری خود از سناتور لیندسی گراهام که گفته می شود طرحی را برای تداوم حضور نیروهای آمریکایی در سوریه به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور ارائه داده است ،انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: اگر می خواهد به جنگ های بی پایان خاتمه دهید، پس در حقیقت مجبورید که (از سوریه) خارج شوید.

این سناتور جمهوریخواه ادامه داد: حفاظت از نفت در سوریه از سوی نیروهای آمریکایی تنها به طولانی تر شدن جنگ و آوردن کردها به جنگ با اسد منجر خواهد شد.

پال خطاب به دونالد ترامپ اضافه کرد: آقای رئیس جمهوری به لیندسی گراهام و چاک شومر و دیگرانی که از دیرباز این اشتباه را مرتکب شده اند، گوش ندهید.

چند روز بعد از آنکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم به خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه گرفت لیندسی گراهام جمهوری‌خواه و چند نفر دیگر از معتمدان ترامپ دو بار به کاخ سفید رفتند تا نظر او را عوض کنند.

گراهام نقشه‌ای به ترامپ نشان داد و گفت که حدود سه چارم میدان‌های نفتی سوریه در همین منطقه‌ای قرار دارد که نیروهای آمریکا در آن مستقرند.

ترامپ هم روز پنجشنبه در یادداشت توئیتری نوشت وقت آن رسیده است که کردهای سوریه به سمت مناطق نفتی حرکت کنند.

وی افزود: میدان‌های نفتی که در سخنرانی دیروز من درباره ترکیه/کردها درباره آن صحبت شد تا وقتی که ایالات متحده با کمک کردها آنها را تصرف کند در اختیار داعش بود. هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد داعش، جان‌بگیرد و این میادین را تصرف کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با ابراز خرسندی از تماس تلفنی با فرمانده نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه، اظهار کرد: شاید وقت آن است که کردها عزیمت به سمت مناطق نفتی را آغاز کنند.

از سوی دیگر پنتاگون تاکید کرد که نیروهای خود را برای حفاظت از میادین نفتی در شمال سوریه نگه خواهد داشت و گزارش های روز شنبه نیز از اعزام تجهیزات و حتی نیروهای بیشتری به این مناطق خبر داده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها