حبس به خاطر 100 میلیون تومان/ زندانیان غیرعمد را دریابیم

جوشکار افغانستانی در پی خدمت به یکی از هموطنان خود با یک بدهی صد میلیون تومانی روانه حبس شد.

حبس به خاطر 100 میلیون تومان/ زندانیان غیرعمد را دریابیم
کد خبر: 355480
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۲:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بسیاری از مددجویان تحت بدهکار ستاد دیه ناشی از حوادث کارگاهی بر خلاف تصور عمومی افراد بی‌بضاعتی هستند که در تعریف حقوقی آن‌ها کارفرما محسوب شده و الا وضعیت برخی از آن‌ها اوضاع معیشتی به مراتب بدتر از کارگر یا کارگران خود دارند.


در بین 78 پرونده مفتوح در ستاد دیه کشور که با موضوع دیات فوتی یا جرحی ناشی از حوادث کارگاهی تشکیل شده است، پرونده‌ای وجود دارد که کارفرمای آن ماه‌ها به دلیل بی‌کاری در عسرت و فقر بسر می‌برد و خرج روزانه خود و خانواده 4 نفره خویش را با ایستادن در میدان شهر و تکاپو در سوار شدن به خودروی افرادی که جهت استفاده از کارگر به آن محل آمده بودند تامین می‌کرده است.

او با دریافت پیشنهاد جوشکاری یک ساختمان سه طبقه از فرط خوشحالی ابزار کار یکی از دوستانش را گرفته و با عنایت به این که یکی از هموطنان خود در شرایط مشابهی قرار داشته علی‌رغم عدم تجربه کافی در امر جوشکاری دعوت به همکاری می‌کند.


این تبعه کشور افغانستان که همسری ایرانی داشته و در یکی از استان‌های مرکزی در خانه‌ای استیجاری ساکن بوده درست بر حسب همین اقدام خیرخواهانه، یعنی دعوت از کسی که فاقد هر تجربه‌ای در موضوع جوشکاری بوده و به دلیل عدم رعایت نظامات دولتی منجر به قتل شبه عمدی و همچنین عدم نظارت موثر بر کار نیروی تحت امر خود تا میزان 40 درصد در برق‌گرفتگی وطن‌دار خویش مقصر شناخته شده و در ادامه به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه‌ای معادل 108 میلیون تومان روانه زندان می‌شود.


ماجرا از این قرار بوده فردی به دلیل یک سهل‌انگاری در جابجایی میلگرد از طبقه اول به طبقات بالای میلگرد در دستان او با سیم برق خیابان برخورد کرده و همین اتفاق منتهی به برق گرفتگی شدید وی می‌شود و خود فرد عائله‌مند بوده که به دلیل مشکلات دماغی توانایی کارهای سنگین را هم نداشته است.


او با اشتباهی که مرتکب شد و از همین طریق بابت نارسایی ارگان‌های عصبی و اختلال در ریتم قلب تنها یک هفته بعد از انتقال به بیمارستان عمر کرد و افزون بر تحمیل مشکلات روحی و اقتصادی فراوان به خانواده تحت تکفل خود، سیدحسین کارفرمای 40 ساله خود را نیز گرفتار بند کرد.


براساس اعلام ستاد دیه کشور، اگرچه خانواده شاکی به دلیل فقدان سوء نیت کارفرما بخش کمی از محکومٌ‌به را گذشت کرده‌اند، اما این مددجو تحت حمایت ستاد دیه بابت الباقی آن یعنی 100 میلیون تومان از تاریخ 24 مهر سال 97 همچنان در بند زندان بسرمی‌برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها