کد خبر: 356146
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۰:۲۴:۲۰
| |

طلای جهانی گران شد

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی پس از اقدام بانک مرکزی آمریکا در تصویب سومین دور کاهش نرخهای بهره افزایش پیدا کرد.

طلای جهانی گران شد
کد خبر: 356146
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۰:۲۴:۲۰

اعتمادآنلاین| هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد رشد کرد و به 1497 دلار و 97 سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، به 1500 دلار و 10 سنت رسید.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا پس از پایان نشست سیاستگذاری اظهار کرد: ما برای قوی نگه داشتن اقتصاد برای مواجهه با تحولات جهانی و فراهم کردن تضمین در برابر ریسکهای جاری، این اقدام را انجام دادیم. پاول به فهرست بلندبالا از دلایلی اشاره کرد که بر اساس آنها تصور می کند عملکرد اقتصاد آمریکا خوب است و احتمال تحت سیاست پولی تسهیلی به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر با کاهش هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است، سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را جذابتر می‌کند.

با این حال مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس" گفت: طلا ممکن است روند صعودی فعلی خود را حفظ نکند زیرا آمار اقتصادی اخیر رشد ملایم اقتصاد را نشان می دهد و رشد فعلی قیمت طلا به دلیل افت ارزش دلار پس از کاهش نرخهای بهره بوده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ 0.3 درصد کاهش یافت و به 97.33 واحد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا از کاهش نرخهای بهره آمریکا استقبال کردند و بازارهای سهام آمریکا به سطح بالاتری صعود کردند.

عامل دیگری که پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا در افزایش قیمتهای طلا تاثیرگذار بود، رشد خوش بینی به امضای توافق مقدماتی میان واشنگتن و پکن برای پایان بخشیدن به جنگ تجاری 16 ماهه بود. آمریکا و چین در مدت بیش از یک سال گذشته روی میلیاردها دلار صادرات یکدیگر تعرفه تلافی جویانه وضع کردند که باعث برانگیخته شدن نگرانی‌های رکود جهانی و التهاب بازارهای مالی شد و به رشد بیش از 17 درصدی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون کمک کرد اما تحولات اخیر، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم با 0.6 درصد افزایش، به 1816 دلار و 70 سنت رسید. این فلز در معاملات روز گذشته حدود دو درصد گران شده بود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 17 دلار و 89 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 927 دلار و 79 سنت رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها