سردار اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله سپاه:

اروپا به پیمان خود پایبند نیست/ مذاکره دوباره با آمریکا معنا ندارد

سردار اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله سپاه، گفت: سران آمریکا و اروپا حرف از مذاکره با ایران می زنند، در حالی که آنها به نتایج مذاکرات چند ساله خود پایبند نیستند از این رو مذاکره و گفتگو معنا و مفهوم ندارد.

اروپا به پیمان خود پایبند نیست/ مذاکره دوباره با آمریکا معنا ندارد
کد خبر: 357002
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۰:۱۵:۲۸

اعتمادآنلاین| سردار اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله سپاه، با بیان اینکه 13 آبان یاد آور سه رویداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است، گفت: تبعید امام خمینی (ره) در سال 1343 و حمله نیروهای رژیم پهلوی در سال 1357 به اجتماع دانشجویان در مقابل دانشگاه و شلیک به تجمع کنندگان و اشغال سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام سومین حادثه در 13 آبان بود.

وی با اشاره به نقش سفارت آمریکا در توطئه های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب، توطئه ها توسط سفارت آمریکا طراحی و مدیریت می شد، دانشجویان پیرو خط امام به خوبی و درستی این مرکز فساد و توطئه را شناسایی و تصمیم به اشغال آن گرفتند و این اقدام به حدی درست بود که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه خاطر نشان کرد: مطمئن باشید اگر سفارت آمریکا که به حق لانه جاسوسی و مرکز توطئه آنها در ایران بود اشغال نمی شد دسیسه ها و آشوبگری های آمریکا در داخل کشور ادامه می داشت و مشکلات متعددی را برای انقلاب اسلامی به وجود می آورد، اما اقدام دانشجویان پیرو خط امام نشان داد که جوانان ایران اسلامی هوشیار و آگاه هستند و با هیچ دشمن و اقدام کننده علیه منافع ملت ایران مماشات نمی کند.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در عرصه سیاست خارجی شعار و سیاست «نه شرقی نه غربی» که برگرفته از آیات قرآن و بیان اهل بیت (ع) است را انتخاب کردند، این شعار بیانگر سیاست مستقل انقلاب اسلامی ایران و استکبار ستیزی آن است.

وی استکبار ستیزی و ایستادگی ملت ایران در برابر دخالت های خارجی را عامل متفاوت کننده انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها دانست و گفت: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، حاکمان ایالات متحده فهمیدند که انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها متفاوت است و ملت ایران رو در روی مستکبرین عالم ایستاده اند و با زیاده خواهی های دشمنان و دسیسه چینی های آنها مقابله و برخورد قاطع می کنند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به دستاوردهای اقدام دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان، اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا موجب شد تا حد زیاد توطئه های آمریکا علیه ملت ایران خنثی شود و این اقدام یک ضربه محکمی بر پیکر استکبار جهانی بود و مرکز فتنه را در دخل کشور را از بین برد و تا حد زیاد توطئه ها را کنترل کرد.

کوثری همچنین به عهد شکنی های آمریکا در توافقات بین المللی و خروج آن از «برجام» اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها با این اقدامات خود نشان دادند که غیر قابل اعتماد هستند، در مقابل جمهوری اسلامی ایران به خوبی نشان داده که از مذاکره و گفتگو هیچ ترس و واهمه ای ندارد، ایران دارای منطق و اصول است و برخلاف سران آمریکا و رئیس جمهور کنونی آنها که تنها شعار دادن را بلد هستند و با قلدری میخواهند اهدافشان را پیش ببرند جمهوری اسلامی دارای منطق، اصول و گفتمان قوی است.

وی تصریح کرد: در شرایط که آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست و می خواهد با زورگویی، تحریم و فشار اقتصادی کار خود را پیش ببرد، مذاکره هیچ معنایی ندارد، مذاکره و گفتگو زمانی معنا دارد که طرفین به عهد و پیمانی پایبند باشند، اما برجام نشان داد آمریکا و اروپایی ها به هیچ وجه به عهد و پیمان خود پایبند نیستند.

وی افزود: امروز نیز سران آمریکا و اروپا حرف از مذاکره با ایران می زنند، در حالی که آنها به نتایج مذاکرات چند ساله و تعهدات خود پایبند نیستند، مذاکره و گفتگو هیچ معنا و مفهوم ندارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها