کد خبر: 358150
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۱۰:۰۵:۵۱
| |

مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت 180 هزار مسکن آغاز می‌شود

مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: در اجرای طرح ملی مسکن از روز شنبه ثبت نام برای ساخت و واگذاری 180 هزار واحد مسکونی در 10 استان کشور آغاز می‌شود.

ساخت 180 هزار مسکن آغاز می‌شود
کد خبر: 358150
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۱۰:۰۵:۵۱

اعتمادآنلاین| مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه سفر به قزوین برای معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان قزوین گفت: وزیر راه و شهرسازی در زمان گرفتن رای اعتماد از مجلس در برنامه های پیشنهادی خود در خصوص ساخت مسکن طرحی ارائه کرده بود که از روزهای آینده کلید خواهد خورد.

وی اضافه کرد: اقدام ملی تولید مسکن از روز 18 آبان ماه شنبه از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارتخانه آغاز خواهد شد و در این راستا با ثبت نام از متقاضیان در 10 استان کشور برای ساخت 180 هزار واحد اقدام می شود.

عبوری یادآورشد: در این طرح ساخت 400 هزار واحد مسکونی هدف گذاری شده است که بتدریج در همه استانها عملیاتی می شود.

وی اظهارداشت: در استان قزوین هم سهم متقاضیان مسکن 9800 واحد مسکونی است که در صورت تامین زمین عملیات ساخت آن در سال ِآینده و فاز دوم کلید خواهد خورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این استانها که در فاز اول نسبت به ثبت نام مسکن اقدام کرده اند در شناسایی زمین، دریافت مجوز و آماده سازی پیشگام بوده اند و فراخوان هم داده اند.

اجرای طرح ابرار و ساخت 5500 کیلومتر راه روستایی

عبوری گفت: یکی دیگر از طرح های مهم ملی که با همت همکاران وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود طرح «ابرار» است که اقدام برای راههای الویت دار است که می تواند نقش مهمی در اقتصاد مناطق روستایی داشته باشد.

وی اظهارداشت: این طرح با استفاده از امکانات و تجهیزات راهسازی وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود که می تواند تحول خوبی در مناطق روستایی شود و به تسریع در جابجایی کالا و مسافر کمک کند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: در اجرای طرح ملی ابرار پیش بینی شده که 5500 کیلومتر راه روستایی بهسازی و احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح و تعهدات امسال قرار است 2500 کیلومتر راه روستایی احداث و بهسازی شود و در سال آینده نیز 3000 کیلومتر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عبوری اظهارداشت: طرح ابرار با امکانات داخلی به صورت امانی انجام می شود.

با آمدن مترو به قزوین موافقیم

عبوری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص ضرورت ادامه متروی هشتگرد به قزوین گفت: با توجه به جایگاه استان قزوین در حوزه صنعت و گردشگری و کشاورزی و داشتن مراکز متعدد دانشگاهی شاهد افزایش تقاضا در حوزه حمل و نقل بار و مسافر هستیم و باید به نیازها پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: به هر حال باید توزیع مسافر بخوبی انجام شود لذا ادامه احداث مترو از هشتگرد به قزوین می تواند هم برای مسافرانی که به این استان سفر می کنند و نیاز به سفر به سایر مناطق را دارند و نیز مردم استان قزوین این شبکه ریلی می تواند به تسریع و ایمنی بیشتر در سفرها موثر باشد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: البته در شرایط کنونی مشکلات اعتباری هم داریم اما تلاش می کنیم این طرح با کمک بخش خصوصی آغاز شود.

عبوری تصریح کرد: همچنین با موافقت و تاکید معاون رئیس جمهور نوبخت و مدیرعامل راه آهن کشور برای دو خطه شدن راه آهن قزوین به زنجان اقدام خواهیم کرد تا این طرح نیز با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها