«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جلسه فوق‌العاده اصلاح‌طلبان برای تصمیم‌گیری درباره اختلافات در خصوص «سرا»

روز شنبه 18 آبان هیات‌رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌‌طلبان جلسه هفتگی خود را برگزار کرد. برخی منابع به اعتمادآنلاین گفته‌اند که محور اصلی گفت‌وگوها طرح «سرا» و اختلافاتی که در پی آن به وجود آمد، بوده است. گفته می‌شود در این جلسه مقرر شده روز یکشنبه جلسه‌ی فوق‌العاده‌ای برای تصمیم‌گیری در خصوص این موضوعات برگزار شود.

جلسه فوق‌العاده اصلاح‌طلبان برای تصمیم‌گیری درباره اختلافات در خصوص «سرا»
کد خبر: 358903
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در جلسه‌ فوق‌العاده‌ای تکلیف طرح «سرا» (سامانه رأی‌سنجی اصلاح‌طلبان) را مشخص خواهد کرد. براساس شنیده‌های اعتمادآنلاین این جلسه قرار است روز یکشنبه، 19 آبان، برگزار شود و اصلاح‌طلبان در جریان آن تصمیم‌گیری نهایی را درباره این طرح و برنامه انتخاباتی خود انجام می‌دهند.

روز شنبه 18 آبان هیات‌رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌‌طلبان جلسه هفتگی خود را برگزار کرد. برخی منابع به اعتمادآنلاین گفته‌اند محور اصلی گفت‌وگوها طرح «سرا» و اختلافاتی که در پی آن به وجود آمد، بوده است. گفته می‌شود در این جلسه مقرر شده روز یکشنبه جلسه‌ی فوق‌العاده‌ای برای تصمیم‌گیری در خصوص این موضوعات برگزار شود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، یکشنبه 12 آبان‌ماه طرح «سرا» با رای سه‌چهارم از اعضای شورای سیاست‌گذاری به عنوان راهبرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات معرفی شد.

در حالی‌که موافقان این طرح تاکید دارند براساس آن همه بدنه اجتماعی و رأی‌دهنده اصلاح‌طلبان در انتخاب نامزدهای این جریان مشارکت خواهند داشت، مخالفان آن را حلال مشکلات جریان اصلاحات نمی‌دانند. بنابراین از فردای همان‌ روز زمزمه‌هایی از مخالفت در میان اصلاح‌طلبان به گوش رسید.

احزاب اصلاح‌طلبی مانند انجمن اسلامی معلمان، حزب کارگزاران سازندگی، حزب اسلامی کار و به ویژه حزب اعتمادملی از مخالفان جدی طرح «سرا»ی اصلاح‌طلبان هستند.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی این طرح را نامناسب دانست و تاکید کرد که روند انتخابات را معکوس می‌کند.

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی، در تشریح دلایل مخالفت حزب متبوع خود درباره طرح «سرا» می‌گوید: «در کمیته تعامل حزب جلساتی با موضوع تصویب کلیات سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود و در این جلسه ماندن و نماندن در شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان را بررسی می‌کنیم.»

سخنگوی حزب اعتمادملی با تاکید بر اینکه طرح «سرا» به دنبال سازماندهی لیستی با افراد خاص است و شائبه فامیل‌بازی در آن وجود دارد، عنوان می‌کند: «طرح‌هایی همچون سرا نمی‌تواند اصلاح‌طلبان را از وضعیتی که دارند رهایی بخشد، اینکه فکر کنیم با چنین طرح‌هایی مردم و بدنه اجتماعی دوباره برای انتخاب یک لیست قرار است به اصلاح‌طلبان اعتماد کنند و در صحنه حاضر شوند باید بگویم این طور نیست.»

او تاکید می‌کند: «به صراحت عرض می‌کنم کل انگیزه موجود پشت این طرح این است که بتوانند لیست را به نوعی سازماندهی کنند تا افراد خاص خودشان خروجی آن باشند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها