جلال طالبی:

اگر به عراق ببازیم، بخاطر فدراسیون بی‌ در و پیکر است

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید مارک ویلموتس بارها پولش را از فدراسیون فوتبال خواسته و به خاطر قراردادش هم صحبتی با رسانه‌ها نداشته اما فدراسیون فوتبال به تعهدات مالی خود عمل نکرده است.

اگر به عراق ببازیم، بخاطر فدراسیون بی‌ در و پیکر است
کد خبر: 358978
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۱:۱۲:۰۷

اعتمادآنلاین| ‌ جلال طالبی درباره بازی حساس ایران و عراق در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 اظهار کرد: از نیم قرن گذشته تاکنون، حساسیت زیادی در بازی‌های ایران و عراق وجود داشته است. دلیل این موضوع مربوط به شیوه بازی دو تیم است. تقریبا انگیزه و تعصبات ملی و وطنی ما در عراقی‌ها هم وجود دارد.

وی با اشاره به عملکرد تیم ملی عراق در دیدار با تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش افزود: فکر می‌کنم در هشت سال گذشته، عراق و سوریه تنها کشورهایی بودند که به تیم کی‌روش نباختند. به همین دلیل بازی راحتی برابر عراق نخواهیم داشت. با علم بر اینکه بازی راحتی نداریم، بازیکنان با آمادگی کاملی با این حریف رو به رو خواهند شد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: در بازی با بحرین بازیکنان ما فکر می‌کردند بازی راحت است اما به مشکل خوردند. تصورم این است که مقابل عراق، تیم ملی از ابتدا با آگاهی کامل از دشواری‌های بازی به میدان خواهند رفت.

طالبی با تاکید بر اینکه تیم ملی ایران از نظر فنی بهتر تیم ملی عراق است، گفت: مسلما ما از نظر بازیکن بهتر از عراق هستیم. بازیکنان شایسته‌ای داریم. ما به جز خط هافبک، در تمام پست‌ها بازیکنان خوبی داریم و فقط شاید در خط میانی دچار مشکل شویم. با این حال عراق در هر پستی چندین کمبود دارد. از سوی دیگر ما نیمکت ذخیره‌های خوبی داریم.

وی در واکنش به این سوال که چرا تیم ملی بعد از دوران کی‌روش در خط میانی دچار کمبود بازیکن شده است، اظهارکرد: ویلموتس درباره انتخاب بازیکنان تصمیم‌گیر است. به نظرم بازیکنی مانند اسدی در تراکتور، بسیار خوب است و می‌تواند در کنار تیم ملی باشد و در بازی‌ها کمک کند. مهدی کیانی، بازیکن سپاهان هم علی‌رغم سن و سال بالا، بازیکن خوبی است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: به نظرم ویلموتس دنبال بازیکنان جوان‌تر می‌رود تا برای جام‌جهانی تجربه کافی را پیدا کند. به طور کلی تیم ما از بازیکنان میانی نیاز به تغییر و تحولات دارد و باید با یک‌سری از بازیکنان جوان به میدان برویم. الان زمان داریم که این بازیکنان را آماده کنیم.

طالبی درباره غیبت ویلموتس در ایران و درخواست پرداخت شدن قراردادش برای آمدن به ایران، اظهار کرد: مسائلی بین فدراسیون و ویلموتس موجود است که نیازمند مدیریت بود و باید موانع را حل می‌کردند. مسائل مالی باید زودتر حل شود. ما او را مقداری نجیب گیر آوردیم اما دلیل نمی‌شود که چون مصاحبه نمی‌کند، پولش را ندهیم.

او تاکید کرد: ویلموتس تاکنون برای دریافت مطالباتش صبر کرده بود اما آنقدر بدقولی کردند که او به اینجا رسید.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه در صورت ناکامی تیم ملی برابر عراق، می‌توان ویلموتس را به خاطر تعلل در بازگشت به ایران و مطرح نکردن مشکلاتش در جراید و رسانه‌ها، مقصر دانست، تاکید کرد: اگر به عراق ببازیم، شک نکنید باخت به بی‌ در و پیکر بودن فدراسیون ربط دارد که جمعی کنار هم نشسته‌اند و سرمربی را انتخاب کردند اما از لحاظ اقتصادی به قول خود عمل نمی‌کنند. ویلموتس تاکنون هم صبر کرده اما وقتی پولش را نمی‌دهند، حق دارد نیاید.

طالبی در پاسخ به این سوال که چرا ویلموتس همانند استراماچونی، مشکلاتش را رسانه‌ای نکرده تا قبل از نزدیک شدن به بازی با عراق، پولش از طریق وزارت ورزش یا هر نهاد دیگری تامین شود و لطمه‌ای به کارش نخورد، گفت: نمی‌گویم او مقصر نیست اما باید تکلیفش را مشخص می‌کردند. اینکه او را به خاطر نگرفتن پولش و نیامدن به تیم ملی و اعتراض نکردن مقصر بدانیم، درست نیست. او حتما تالا الان پولش را خواسته اما پولش را نداده‌اند و به خاطر بند عدم مصاحبه در قراردادش، صحبتی هم با رسانه‌ها نداشته است. حتما به او گفتند با مطبوعات صحبت نکن و ما پولت را می‌دهیم.

طالبی همچنین درباره اینکه آیا تیم ملی می تواند تغییراتی در نحوه بازی خود بدهد، گفت: ایران باید در حالت تدافعی و تهاجمی تیزهوش باشد. البته عراق نسبت جام ملت‌ها عوض شده است. عراق در خط دفاعی مقداری ضعیف شده است. عراق تیمی نیست که ما آن را می‌شناسیم. با تمام این تفاسیر، بازیکنان ما به علت سابقه بازی با عراق، مقداری محتاط‌تر بازی خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه مساوی در زمین عراق هم برای تیم ملی بد نیست، گفت: به هر حال هر دو تیم می‌خواهند از این گروه بالا بروند. اردن هم کشور عربی است و عراق تماشاگران بیشتری خواهد داشت. با اتفاقاتی که رخ داده، می‌توانیم از این بازی امتیاز بگیریم و به عنوان صدرنشین صعود کنیم. به طور صددرصد این موضوع رخ خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها