گزارش «اعتمادآنلاین» از گیشه آخر هفته سینماهای دنیا:

باکس‌آفیس آخر هفته در دستان هفته اولی‌ها/ فیلم جدید «میدوی» صدرنشین گیشه شد/ «نابودگر: سرنوشت تاریک» چهار پله سقوط کرد

این هفته سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدیدی بود که از بین آنها «میدوی» هرچند فروش قابل توجهی در مقابل بودجه ساخت 100 میلیون دلاری‌اش نداشت، اما توانست در صدر پرفروش‌های هفته قرار بگیرد.

باکس‌آفیس آخر هفته در دستان هفته اولی‌ها/ فیلم جدید «میدوی» صدرنشین گیشه شد/ «نابودگر: سرنوشت تاریک» چهار پله سقوط کرد
کد خبر: 359388
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تبسم کشاورز- آخر این هفته و طی روزهای 8 تا 11 نوامبر (16 تا 19آبان) سالن‌های نمایش در آمریکای شمالی شاهد اکران چند فیلم جدید بودند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از Box Office Mojo، «میدوی»، «دکتر اسلیپ»، «آخرین کریسمس» و «بازی با آتش» فیلم‌هایی بودند که تمامی در هفته اول اکران خود توانستند بین پنج فیلم پرفروش این هفته قرار بگیرند.

فیلم سینمایی «میدوی» هرچند فروش قابل توجهی در مقابل بودجه ساخت 100 میلیون دلاری‌اش نداشت، اما توانست صدرنشین پرفروش‌های این هفته شود.

«نابودگر: سرنوشت تاریک» نیز آخر هفته‌ای کابوس‌وار را پشت سر گذاشت و صدر گیشه را با جایگاه پنجم عوض کرد.

در ادامه گزارش اعتمادآنلاین را از باکس‌آفیس سینمای آمریکا و جهان می‌خوانید.

میدوی «Midway»

«میدوی» به کارگردانی رولاند امریش در هفته اول اکران خود فراتر از توقع ظاهر شد و با فروش 17.5 میلیون دلاری به صدر گیشه رسید و بالاتر از فیلم مورد انتظار «دکتر اسلیپ» قرار گرفت.

این فیلم که در ژانر جنگی ساخته شده، داستان نبرد دریایی میدوی در اقیانوس آرام را روایت می‌کند که در دهه‌ 1940 و در دل جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد و طی آن یک نبرد دریایی سرنوشت‌ساز و بسیار بزرگ بین ارتش آمریکا با امپراتوری ژاپن را شاهد بودیم.

این نبرد دریایی حدود سه روز طول کشید که در طول آن حدود سه هزار نفر از نظامیان ژاپنی و حدود 300 نفر از آمریکایی‌ها کشته شدند.

وودی هارلسون، جیک وبر، لوک ایوانز، مندی مور، پاتریک ویلسون، برنان بران، اد اسکرین و نیک جوناس بازیگران این فیلم سینمایی هستند که روایتگر یک عملیات در جنگ جهانی دوم است.

سینما

دکتر اسلیپ «Doctor Sleep»

«دکتر اسلیپ» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی مایک فلناگان با فروش 14.1 میلیون دلار رتبه دوم باکس‌آفیس را به خود اختصاص داد.

این فیلم دنباله‌ای بر فیلم مشهور «درخشش» به کارگردانی استنلی کوبریک است که فیلمنامه آن از رمانی نوشته استیون کینگ اقتباس شده است.

«دکتر اسلیپ» محصول جدید برادران وارنر که در ژانر وحشت روانشناختی ساخته شده، داستان دنی تورنس را روایت می‌کند که همچنان با کابوس‌های دوران کودکی خود درگیر است. او دختربچه‌ای را ملاقات می‌کند که قدرت‌هایی شبیه او دارد و دنی باید بین کمک کردن به خودش و این دختر یک مسیر را انتخاب کند.

یوان مک گرگور ریکا فرگوسن، جیکوب ترمبلی و بروس گرینوود بازیگران این فیلم هستند.

سینما

بازی با آتش «Playing with Fire»

«بازی با آتش» فیلمی به کارگردانی اندی فیکمن که توسط کمپانی پارامونت پیکچرز ساخته شده توانست با فروش 12.8 میلیون دلار در رتبه سوم باکس‌آفیس قرار بگیرد.

این فیلم که در ژانر کمدی خانوادگی ساخته شده داستان یک گروه از آتش‌نشان‌های قوی و تنومند را به تصویر می‌کشد که در کارشان موفق هستند، اما به زودی با سه کودک غیرقابل کنترل روبه‌رو می‌شوند که آنها را در شرایط سختی قرار می‌دهند.

جان سینا، کیگان مایکل کی، جان لگویزامو و دنیس هیسبرت بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

سینما

آخرین کریسمس «Last Christmas»

«آخرین کریسمس» فیلمی به کارگردانی پال فیگ با اختلاف کمی نسبت به فیلم «بازی با آتش» رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

این فیلم که محصول کمپانی یونیورسال پیکچرز است در هفته نخست اکران خود 11.6 میلیون دلار فروش کرده است.

این فیلم که در ژانر درام اجتماعی و کمدی ساخته شده داستان دختری به نام کیت را روایت می‌کند که همواره در زندگی‌اش تصمیم‌های بدی می‌گیرد.

او در یک مغازه کار می‌کند و از شغل و درآمدش راضی نیست، تا اینکه با غریبه‌ای آشنا می‌شود و زندگی‌اش در مسیر جدیدی قرار می‌گیرد که سرشار از شادی و هیجان است.

امیلیا کلارک بازیگر «بازی تاج و تخت»، اما تامپسون میشل یئو و ریکا روت بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

سینما

نابودگر: سرنوشت تاریک «Terminator:Dark Fate»

«نابودگر:‌ سرنوشت تاریک» ششمین فیلم سینمایی از سری فیلم‌های «نابودگر» به کارگردانی تیم میلر در این آخر هفته با فروش 10.8 میلیون دلار در جایگاه پنجم باکس‌آفیس قرار گرفت.

«نابودگر:‌ سرنوشت تاریک» در 4086 سالن نمایش و طی 2 هفته‌ای که از اکران آن می‌گذرد به فروشی نزدیک به 49 میلیون دلار در آمریکای شمالی دست پیدا کرده است.

این فیلم که با بودجه‌ای 185 میلیون دلاری ساخته شده تاکنون در گیشه بین‌المللی به فروشی بیش از 150 میلیون دلار دست یافته است. به این ترتیب «نابودگر:‌ سرنوشت تاریک» تا پایان هفته دوم اکران خود نزدیک به 200 میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته که می‌توان آن را شکستی برای پارامونت قلمداد کرد.

این فیلم به طور مستقیم داستان 2 فیلم نابودگر 1 و نابودگر 2 را دنبال می‌کند. داستان «نابودگر:‌ سرنوشت تاریک» بیش از 2 دهه بعد از وقایع فیلم سینمایی «نابودگر: روز قضاوت» روی می‌دهد و شخصیت سارا کانر (با بازی لیندا همیلتون) برای محافظت از یک دختر جوان به نام دانی راموس و دوستانش، به عنوان یک نابوگر که از آینده فرستاده شده، به زمین می‌آید.

این فیلم پس از 28 سال آرنولد شوارتزنگر و لیندا همیلتون را به عنوان بازیگران خود برگزیده است.

سینما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها