کد خبر: 360341
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۲:۲۵:۰۷
| |

نماینده سازمان ملل:

مقامات عراقی باید برای اجرای اصلاحات سیاسی عجله کنند

جنین هنیس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق گفت: مقامات عراق باید به این بحران واکنش نشان داده و کاری انجام دهند.

مقامات عراقی باید برای اجرای اصلاحات سیاسی عجله کنند
کد خبر: 360341
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۱۲:۲۵:۰۷

اعتمادآنلاین| نماینده سازمان ملل در عراق تاکید کرد، مقامات عراقی باید در واکنش‌ نشان دادن به اعتراضات گسترده که خواستار اصلاحات سیاسی هستند، عجله کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق گفت: مقامات عراق باید به این بحران واکنش نشان داده و کاری انجام دهند.

پلاسخارت در جلسه پارلمان عراق تاکید کرد، درخواست‌های معترضان در زمینه مبارزه با فساد، رشد اقتصادی، اشتغال زایی و خدمات عمومی انتخابات شفاف و اصلاحات گسترده سیاسی از جمله اصلاح قانون اساسی است.

وی افزود: از ابتدای تظاهرات از اول اکتبر 319 تن کشته و حدود 15 هزار تظاهرکننده نیز زخمی شده‌اند. ما همچنان گزارش‌هایی درباره کشتار، ربایندگی و بازداشت‌های بی‌دلیل و تهدید دریافت می‌کنیم.

نماینده سازمان ملل در عراق تاکید کرد: شما به عنوان اعضای منتخب پارلمان باید با مردم ارتباط برقرار کنید و صدای آنها در زمینه اصلاحات اساسی را به گوش مسؤولان برسانید. عراقی‌ها بهایی غیرقابل تصور را پرداخت کردند تا صدایشان شنیده شود.

وی تصریح کرد، قطع کامل اینترنت و مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی شایسته عراق به عنوان جامعه آزاد و دموکرات نیست بلکه روند زندگی مردم را مختل می‌کند.

وی درباره انتخابات زودهنگام نیز گفت: به کمک فنی سازمان ملل دستاورد بسیاری در زمینه اقدام برای دستیابی به چارچوب قانونی منسجم محقق شد که کل قوانین مربوطه را تجمیع و رای دهندگان را به نامزدهای انتخاباتی نزدیک می‌کند.

نماینده سازمان ملل در عراق اشاره کرد، خیابان‌های عراق شاهد ناامیدی از عدم تحقق پیشرفت طی 16 سال گذشته است در حالی که جوانان عراقی خواهان آینده‌ای بهتر هستند.

وی افزود: این مقامات توسط مردم انتخاب شده‌اند و در قبال آنها مسؤول هستند.

سازمان ملل یک نقشه راه مرحله‌ای ارائه کرده که مورد حمایت و تایید آیت‌الله سیستانی نیز قرار گرفته است؛ نقشه راهی که خواستار پایان فوری خشونت‌ها، اصلاحات انتخاباتی و برنامه‌های مبارزه با فساد ظرف یک بازه زمانی دو هفته‌ای است.به دنبال این اقدامات، اصلاحات قانون اساسی و قوانین زیربنایی نیز باید ظرف یک بازه زمانی سه هفته‌ای صورت گیرند.

جنین هنیس پلاسخارت در حاشیه نشست پارلمانی روز چهارشنبه با قانونگذاران عراقی درباره این برنامه به مذاکره پرداخت و به آنها گفت: الآن زمان عمل است در غیر این صورت زمان را از دست می‌دهید.

وی افزود: متاسفانه عراق به خوبی می‌داند که بسیاری از عاملان داخلی و خارجی ممکن است به عنوان تباه‌کننده فرصت‌ها عمل کنند و درخواست‌های مشروع مردم عراق را متزلزل سازنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها