کد خبر: 360441
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۲۰:۲۹:۰۰
| |

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وحدت جامعه کارگری سرمایه اجتماعی کشور است

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: یکپارچگی و وحدت جامعه کارگری یکی از مهم‌ترین سرمایه های اجتماعی کشور است.

وحدت جامعه کارگری سرمایه اجتماعی کشور است
کد خبر: 360441
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ ۲۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز در همایش خانه کارگر که در مجتمع کار و کارگر چمخاله لنگرود برگزار شد با تاکید بر حمایت و رسیدگی به امور کارگران گفت: در هیات دولت و جامعه کارگری و کارفرمایی به دنبال افزایش حداقل دستمزد و دفاع از حقوق کارگران هستیم.

وی افزود: جامعه کارگری ایران به ‌عنوان ستون فقرات تولید کشور محسوب می ‌شوند.

شریعتمداری با اشاره به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرافرازی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: این جامعه همراه و همگام نظام بوده است و در حوزه اداره امور اجتماعی کشور هم نقش موثری در انسجام و یکپارچگی داشته و دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد نارضایتی در جامعه و گسست اجتماعی هدف دشمنان از اعمال تحریم های اقتصادی است، ادامه داد: در شرایط کنونی که نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی با ابزارهای گوناگون و تهدید اقتصادی در صدد فشار است، بیشترین هدف دشمنان ضربه زدن به طبقه متوسط و محروم جامعه است.

شریعتمداری لزوم یکپارچگی و وحدت جامعه کارگری را یکی از مهم‌ترین سرمایه های اجتماعی کشور دانست و افزود: تعامل دوسویه با کارگران و کارفرمایان، جلب منافع در تعامل سازنده با کارگران در راستای حمایت بیشتر از کارگران و حفظ حقوق کارگر است.

وی با اشاره به سند ارزشمند و معتبر میثاق ملی و استفاده از ظرفیت‌های این قانون ارزشمند، گفت: از توسعه تکنولوژی در عرصه صنعت نباید غافل شویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از نکات اساسی را توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: آمارها نشان می ‌دهد که کارگران دارای سطوح پایین دستمزدی اگر از مهارت‌های لازم برخوردار باشند از مصونیت بیشتری برخوردارند.

وی خواستار توانایی در مجموعه تعاونی‌های کارگری کشور، بالابردن توان اقتصادی کارگران، ایجاد استقامت و توان اقتصادی در مجموعه جامعه کارگری، تامین مسکن برای جامعه کارگران و پیشکسوتان این حوزه، استفاده از مجموعه توان مسکن مهر و مسکن اجتماعی شد.

شریعتمداری با تاکید بر ایمنی در مجموعه فعالیت‌های جامعه کارگری و استفاده از ظرفیت‌های قانون کار و نیروهای متخصص گفت: عدم نفوذ قانون کار در مناطق تجاری آزاد باید مورد بررسی باشد زیرا حقوق کارگر در هر صورت باید حفظ شود.

وی تقویت تشکل‌های کارگری را از اهداف موردنظر دانست و بر گسترش تشکل‌های کارگری تاکید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها