کد خبر: 360722
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

نماینده ایران در سازمان ملل:

صلح پایدار در خاورمیانه صرفا با حل مسئله فلسطین از طریق پایان اشغالگری ممکن است

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: ایجاد صلح پایدار در خاورمیانه صرفا با حل مسئله فلسطین از طریق پایان یافتن اشغالگری و ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس ممکن است.

صلح پایدار در خاورمیانه صرفا با حل مسئله فلسطین از طریق پایان اشغالگری ممکن است
کد خبر: 360722
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قاطع 8 قطعنامه، جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل در فلسطین و به ویژه نوار غزه را محکوم کرد.

در این نشست، نماینده کشورمان در پاسخ به اتهامات نماینده رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران از اقدامات جنبش حماس و سازمان جهاد اسلامی علیه آن رژیم حمایت می‌کند، گفت: با تصویب قطعنامه‌های ارائه‌شده به کمیته، جامعه جهانی بار دیگر حمایت قاطع خود را از مردم فلسطین و حق تعیین سرنوشت آنان اعلام و پاسخگویی رژیم صهیونیستی بدلیل جنایاتی که علیه مردم فلسطین از جمله زنان و کودکان مرتکب می‌شود را خواستار شده است.

او تاکید کرد: با آغاز تراژدی فلسطین، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی و منطقه ای طرح ها و ابتکارات مختلفی را برای حل مساله فلسطین و کاهش آلام مردم این سرزمین ارائه کرده اند و تصویب قطعنامه های متعدد در محکومیت رژیم اشغالگر، ارائه طرح‌های و ابتکارات مختلف صلح و نیز ایجاد ماموریت های حقیقت یابی در این راستا بوده است.

صحرایی اضافه کرد:‌ با وجود این واقعیت، عدم پایبندی رژیم صهیونیستی که از سوی برخی قدرت‌ها حمایت می شود، به حقوق و مقررات بین المللی، مانع دستیابی جامعه بین المللی به یک راه حل عادلانه برای این بحران شده است.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که پایان یافتن بیش از هفت دهه منازعه و درگیری در غرب آسیا و ایجاد صلح پایدار در این منطقه صرفا با حل مساله فلسطین از طریق پایان یافتن اشغالگری، برخورداری مردم فلسطین از حق تعیین سرنوشت، بازگشت آوراگان فلسطینی به سرزمین خود و ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شریف ممکن خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها