دبیر کل اتحادیه بنکداران مطرح کرد:

عرضه برنج خارجی بالاتر از نرخ مصوب در سایه سودجویی واردکنندگان

حسنی، دبیر کل اتحادیه بنکداران گفت: با توجه به فراوانی کالا در انبار‌ها و کاهش تقاضا، رکود بر بازار اقلام اساسی حاکم است.

عرضه برنج خارجی بالاتر از نرخ مصوب در سایه سودجویی واردکنندگان
کد خبر: 361717
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۹:۳۵:۴۸

اعتمادآنلاین| قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به فراوانی کالا در انبار‌ها و کاهش تقاضا، رکود بر بازار اقلام اساسی حاکم است.

وی درباره آخرین وضعیت بازار برنج ایرانی افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو برنج ایرانی در عمده فروشی‌ها 12 هزار تا 20 هزار تومان است که در نهایت با احتساب 12 درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود و فروش با نرخ‌های بالاتر به ضعف نظارت مسئولان ستاد تنظیم بازار بر می‌گردد.

حسنی قیمت مصوب هر کیلو برنج خارجی را 6 هزار و 300 تا 7 هزار و 900 تومان در عمده فروشی‌ها اعلام کرد و گفت: طبق روال سال‌های گذشته از ابتدای مرداد تا اول دی، ممنوعیت ترخیص واردات برنج را داریم که همین امر بهانه ای شد تا قیمت برنج خارجی در خرده فروشی ها با نرخ های بالاتری عرضه شود، در حالیکه ذخیره انبارها در این خصوص بسیار مناسب است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه کمبود برنج خارجی شایعه‌ای بیش نیست، بیان کرد: با توجه به سودجویی واردکنندگان، پرداخت یک ریال ارز 4200 تومانی به واردات، نابودی تولید داخل و خیانت به کشاورزان را در بر دارد، در حالیکه این افراد با بیان اظهاراتی مبنی بر کمبود به دنبال تخصیص ارز 4200 تومانی هستند.


وی درباره آخرین وضعیت بازار رب گوجه فرنگی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر، قیمت رب گوجه در بازار عمده فروشی با افت 20 درصدی به 12 هزار تومان رسیده است و هم اکنون در ثبات نسبی به سر می‌برد.

حسنی از افت 5 تا 10 درصدی قیمت انواع حبوبات در بازار خبر داد و گفت: این در حالی است که قیمت لوبیا سفید در هفته‌های گذشته 80 درصد کاهش قیمت داشته است.

این مقام مسئول با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت چای در بازار افزود: در ماه‌های اخیر، قیمت هر بسته چای خارجی به یکباره به 69 هزار و 900 تومان رسید که از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود نسبت به قیمت تمام شده بررسی دقیقی داشته باشند.

وی در پایان درباره آینده بازار اقلام اساسی تصریح کرد: با توجه به افزایش ناگهانی و غیرکارشناسی قیمت بنزین، پیش بینی می‌شود که قیمت اقلام اساسی با نوساناتی در بازار روبرو شود، هر چند تاثیر نوسان قیمت بنزین بر سایر کالا‌ها آنی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها