بیانیه اتاق تعاون ایران درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان اقتصادی و تعاونگران

اتاق تعاون ایران درخصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان اقتصادی و تعاونگران بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه اتاق تعاون ایران درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان اقتصادی و تعاونگران
کد خبر: 362263
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۶:۰۷:۰۳

اعتمادآنلاین| اتاق تعاون ایران درخصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان اقتصادی و تعاونگران بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بیانات ارزشمند، ره گشا، مشفقانه و مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظله عالی) درخصوص اهمیت تعاون و مردمی سازی اقتصاد و ایجاد شبکه های گسترده کارآفرینی و اشتغال با رویکرد" کار جهادی و تعاونی" برای حل مشکلات اقتصادی کشور و همچنین تأکید معظم له به اجرای قوانین و احکام بر زمین مانده مرتبط با بخش تعاون بارقه امید و نشاط سازنده ای را در بین فعالان بخش تعاونی کشور ایجاد نموده و به عنوان پیشران حرکت جهادی تعاونگران ایران اسلامی در تحقق منویات معظم له میتنی بر محورهای پنجگانه سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش آفرین خواهد بود.

تأکید رهبری معظم بر نقش تعاونی ها بعنوان پدیده مطلوب اقتصادی در جمع آوری سرمایه های خرد، توانمندسازی تک تک افراد جامعه، ایجاد اشتغال فراوان، شکل دهی تعاونی ها در قالب شبکه های عظیم اقتصادی و همیت مسئولین در رفع مشکلات مبتلابه بخش تعاون به عنوان نقشه راه پیشبرد اهداف بخش تعاونی ، چراغ راه فعالان و دست اندرکاران توسعه بخش تعاون بوده و فصل الخطاب برای همگان می باشد.

پر واضح است براساس منویات مقام عظمی ولایت در شرایط فعلی کشور و در این جنگ تمام‌عیار اقتصادی که استکبار جهانی بر علیه این ملت مظلوم آنهم فقط به جرم آزادیخواهی و استقلال طلبی به راه انداخته است، توجه به اقتصاد درونزا که رکن رکین آن توانمندی‌های بی بدیل آحاد مردم است تنها راه چاره بوده و تعاون به عنوان بهترین قالب حقوقی حضور حداکثری در اقتصاد، بستر بسیار مهمی است که کار و رفاه اجتماعی در آن شکل می گیرد، بارور میشود و تعالی پیدا میکند.

خوشبختانه بخش تعاون علیرغم همه مسائل و مشکلات و تنگناهای موجود در حال حاضر با بیش از 90 هزار تعاونی فعال (- قریب به 14 میلیون عضو و با ایجاد 6/1 میلیون شغل-) در بخش های مختلف تولیدات و صنعت، کشاورزی، خدمات، حمل و نقل، مصرف، مسکن، دانش بنیان، صنایع دستی و فرش، صنایع پایین دستی پتروشیمی و غیره در حال کار و فعالیت هستند . در بین شرکت های تعاونی برخی از آنها جزء واحدهای برتر ملی یا حتی جزء واحد های برتر جهانی هستند. در سالهای اخیر با هدف افزایش پویایی و کارآمدتر کردن بخش با جوانگرایی و استفاده از جوانان تحصیلکرده در سطوح مختلف مدیریتی، ایجاد ارتباطات گسترده با جامعه دانشگاهی کشور و اقدام برای دانش بنیان کردن تعاونی ها ، ایجاد هسته های علمی مرتبط با نیازهای تعاون و بهره گیری از تجارب بین المللی تلاش شده است بستر مناسبی برای رشد جهشی بخش تعاون فراهم شود.

تعاونگران ایران اسلامی که در شرایط حاضر خود را به عنوان نیروهای خط مقدم جنگ اقتصادی می دانند، ضمن تشکر خالصانه وحمایت قاطع از بیانات بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری خواستار اجرای کامل و همه جانبه دستورات ایشان به ویژه در زمینه اجرایی شدن احکام و قوانین بر زمین مانده از جمله " سند توسعه بخش تعاون (که به تصویب هیئت وزیران رسیده است)"، (قانون تشکیل تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی، تعاونی های فراگیر ملی و احکام مربوطه، تعاونی های سهامی عام و نیز مفاد عملی نشده قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 توسط تمام مسئولین محترم کشور در هر سه قوه هستند.

اتاق تعاون ایران به عنوان متولی غیردولتی بخش تعاون کشور آمادگی کامل خود و تمام فعالان عرصه اقتصاد مردمی تعاون را جهت هرگونه همکاری و همراهی با مسئولین خدوم کشور برای تحقق فرمایشات رهبری معظم و کمک به اجرای سیاست های متخذه برای گره گشایی از معضلات اقتصادی کشور و حل مشکلات مردم شریف ایران اسلامی اعلام می نماید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها