کد خبر: 362486
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۵:۰۷:۲۳
| |

کلید صعود تیم ملی در دست زنان فوتبالدوست ایران

 با تساوی عراق برابر بحرین حالا سرنوشت تیم ملی به دست خودش افتاده و در صورتی که در چهار بازی پیش رو پیروز شود به عنوان صدرنشین گروه راهی دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022 خواهد شد. از چهار دیداری که تیم ملی در دور برگشت بازی‌ها پیش رو دارد سه دیدار خانگی است و طبیعتاً در این دیدار‌ها بانوان با حضور پررنگ خود در استادیوم آزادی می‌توانند به ملی‌پوشان برای شکست رقبا روحیه بدهند. 

کلید صعود تیم ملی در دست زنان فوتبالدوست ایران
کد خبر: 362486
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۵:۰۷:۲۳

اعتمادآنلاین| در بازی ایران- کامبوج برای اولین بار بود که بانوان در استادیوم آزادی حاضر می‌شدند و تیم ملی را تشویق کردند. این حضور که پررنگ‌تر از حضور آقایان بود چنان روحیه‌ای به ملی‌پوشان داد که یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشتند و به یک پیروزی پرگل دست یافتند. برد 14- صفر برابر کامبوج یکی از پیروزی‌های پرگل تیم ملی در تاریخ فوتبال ایران است. تا جایی که برخی به شوخی گفتند هر موقع بانوان در استادیوم حاضر باشند تیم ملی می‌برد! این طبیعی است. علیرضا بیرانوند در حضور همسر و بچه‌هایش طبیعی بود به گونه متفاوتی بازی کند و دیدید که ضربه پنالتی بازیکن تیم حرف را مهار کرد. حالا شاید در هر حضوری تیم ملی برنده نشود، اما به طور قطع حضور خانواده‌های بازیکنان در استادیوم آزادی می‌تواند منجر به ایجاد روحیه پنهانی و مضاعف برای آن‌ها شود و این تحقیق و پژوهش در همه جای دنیا انجام شده و به اثبات رسیده است.

در بازی ایران- کامبوج می‌توان گفت حضور بانوان پررنگ‌تر از حضور آقایان بود؛ این می‌تواند در بازی هنگ‌کنگ، بحرین و عراق تکرار شود. منتها از این به بعد باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که حضور بانوان در استادیوم آزادی محدود نشود. حالا باید از ظرفیتی که وجود دارد بهتر به سود تیم ملی بهره برد. اختصاص دادن تنها دو، سه هزار صندلی به بانوان یا حتی 5 هزار نفر اشتباه است! چه اشکالی دارد وقتی بانوان بیشتری برای حضور در استادیوم آزادی ابراز آمادگی می‌کنند به همه آن‌ها بلیت بفروشیم. در این صورت سکو‌های استادیوم آزادی برای تشویق و روحیه دادن به تیم ملی گرم‌تر خواهد شد.

تیم ملی دو بازی باخته و با این دو شکست کارش برای صعود سخت شده، اما ناممکن نشده است. حالا باید از همه ظرفیت‌ها برای چهار برد متوالی استفاده کرد. هر کس در حضور خانواده اش بهتر می‌تواند توانمندی خود را به معرض نمایش بگذارد. البته خیلی از بانوانی که در استادیوم آزادی حاضر می‌شوند از خانواده‌های بازیکنان نیستند، اما آن‌ها هم ملی‌پوشان و تیم ملی را دوست دارند. حتی به اندازه خانواده‌ها. از همه مهمتر این حضور پررنگ می‌تواند مردان بیشتری را به حضور در استادیوم آزادی ترغیب کند. وقتی قرار به حضور بانوان در آزادی باشد بی‌شک آن‌ها از مردان خانواده خود خواهند خواست به استادیوم آزادی بیایند. استادیوم آزادی باید برای هر سه بازی پیش رو مملو از تماشاگر شود تا جایی که جای سوزن انداختن نباشد. این حضور پرتعداد و پررنگ به طور حتم برای بازیکنان تیم ملی احساس مسئولیت ایجاد خواهد کرد. این حضور باعث می‌شود بازیکنان تیم ملی این بار سرود تیم ملی را با انرژی بخوانند. فواید این حضور در نهایت منجر به کسب نتایج خوب از سوی تیم ملی خواهد شد؛ و البته فرصت باقی‌مانده تا شروع دور برگشت بازی‌ها بهترین برنامه برای رفع اشکالات فنی تیم از سوی کادر فنی و در ادامه برطرف کردن موانع حضور پرتعداد بانوان در استادیوم آزادی است.

منبع: ای اسپورت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها