کد خبر: 363095
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

رئیس‌جمهور از مردم عذرخواهی کند/ اتفاق پرهزینه‌ای به کشور تحمیل شد/ روحانی باید اعتماد آسیب‌دیده‌ مردم را نسبت به خود و دولت ترمیم کند/ لازمه پیشبرد اهداف روحانی ترمیم اعتماد عمومی است/ مشارکت در انتخابات به شدت پایین خواهد آمد/ مشارکت پایین، ورود مخالفان

یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: یکی از راه‌ها این است که رئیس‌جمهور از مردم عذرخواهی کند، به دلیل اینکه آنها را در گرفتن چنین تصمیم مهمی که در زندگی‌شان تاثیر مستقیم دارد به هیچ انگاشته است.

رئیس‌جمهور از مردم عذرخواهی کند/ اتفاق پرهزینه‌ای به کشور تحمیل شد/ روحانی باید اعتماد آسیب‌دیده‌ مردم را نسبت به خود و دولت ترمیم کند/ لازمه پیشبرد اهداف روحانی ترمیم اعتماد عمومی است/ مشارکت در انتخابات به شدت پایین خواهد آمد/ مشارکت پایین، ورود مخالفان
کد خبر: 363095
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در پاسخ این سوال که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اعتراضات اخیر اگر به جای رئیس‌جمهوری بودید چه راهکاری را در پیش می‌گرفتید، گفت: من هیچ‌ وقت دوست ندارم جای آقای روحانی باشم، چون اصلاً دوست ندارم کارهایی که آقای روحانی انجام می‌دهد از من سر بزند.

او با اشاره به وقایع بعد از اصلاح قیمت بنزین در کشور توضیح داد: یک کار پرهزینه که می‌توانست هزینه‌ای نداشته باشد خسارت سنگینی به کشور وارد کرد و عوارض سنگینی هم به جای خواهد گذاشت.

طاهرنژاد درباره راهکار موجود برای دولت و رئیس‌جمهوری گفت: به نظر من کاری که آقای روحانی می‌تواند انجام دهد این است که به ترمیم اعتماد عمومی نسبت به خود و دولت بپردازد و جامعه را به نقطه‌ای برساند که او را به صورت نسبی باور کند.

او افزود: وگرنه با این بی‌اعتمادی‌ای که نسبت به دولت شکل گرفته، مطمئناً آقای روحانی هر کاری کند نمی‌تواند با اقبال عمومی مواجه شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: لازمه اینکه رئیس‌جمهور بتواند بستر مناسبی برای پیش بردن کارهای خود فراهم کند، ترمیم این اعتماد آسیب‌دیده است.

طاهرنژاد در پاسخ این سوال که بی‌اعتمادی به دولت از قبل هم مطرح بوده، چگونه دولت و رئیس‌جمهوری باید این اعتماد را جلب کنند، گفت: یکی از راه‌های آن این است که از مردم عذرخواهی کند، به دلیل اینکه آنها را در گرفتن چنین تصمیم مهمی که در زندگی‌شان تاثیر مستقیم دارد به هیچ انگاشته است.

این فعال سیاسی ادامه داد: در مرحله بعد، دست‌کم الان اقدام به جلب رضایت مردم کند. برای مردم توضیح دهد که ضرورت‌های این تصمیم چه بوده و مردم را به این باور برساند که دولت چاره‌ای جز گرفتن این تصمیم نداشته است.

او افزود: همچنین دولت از این به بعد باید بکوشد با احتیاط وعده دهد و با قدرت به وعده خود عمل کند تا بتواند این سال‌های باقی‌مانده از دوره ریاست‌جمهوری خود را هم به سلامت سپری کند.

طاهرنژاد درباره تاثیر وقایع اخیر بر انتخابات پیش‌ رو و احتمال مشارکت پایین مردم گفت: طبیعی است که مشارکت به شدت پایین بیاید و طبیعی است که مسئول این اتفاق دولت باشد.

او سپس تاکید کرد: درست است که موضوع [افزایش قیمت بنزین] در سران قوا تصمیم‌گیری شد، اما دولت در اجرا می‌توانست تدابیر مناسبی بیندیشد که این همه خسارت ایجاد نکند و طبیعتاً خروجی این اتفاق این است که مشارکت به شدت پایین می‌آید.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره عواقب پایین آمدن مشارکت در انتخابات پیش‌ رو گفت: در مشارکت پایین تفکر مخالف دولت در مجلس اکثریت قاطع را به دست خواهد آورد و آن زمان دیگر کار کردن برای آقای روحانی و دولت او بسیار سخت خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها