کد خبر: 363130
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۶:۳۹:۰۴
| |

مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استانها:

یک سوم رشد اقتصادی برنامه ششم از ناحیه ارتقا بهره‌وری خواهد بود

رئیس شورای عالی استانها گفت: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است یک سوم رشد اقتصادی از ناحیه ارتقا بهره‌وری صورت گیرد و لذا اهمیت و ضرورت بهره‌وری از همین ابتدا قابل درک است.

یک سوم رشد اقتصادی برنامه ششم از ناحیه ارتقا بهره‌وری خواهد بود
کد خبر: 363130
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۶:۳۹:۰۴

اعتمادآنلاین| مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استانها با بیان این که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است یک سوم رشد اقتصادی از ناحیه ارتقا بهره وری صورت گیرد و لذا اهمیت و ضرورت بهره وری از همین ابتدا قابل درک است گفت: در شرایط امروز که تحریم ها رشد اقتصادی را دچار چالش کرده توجه به ارتقا بهره وری بسیار ضروری است. تجربیات فراوانی نیز در این زمینه وجود دارد که به اشتراک گذاشتن این تجربیات می تواند نقش مهمی در ارتقا بهره وری در مدیریت شهری ایفا کند.

رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه یکی از مواردی که در آغاز راه ارتقا بهره وری باید مدنظر قرار گیرد تربیت نیروی انسانی خلاق است گفت: لذا تربیت نیروی انسانی باید از حافظه محور به خلاقیت محور سوق پیدا کند چرا که در آینده این منابع هستند که پایان می پذیرند اما خلاقیت ها باقی خواهند ماند. در چنین شرایطی است که می توانیم ضرایب رشد اقتصادی را بیشتر به وجود بیاوریم.

رییس همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری گفت: توجه نکردن به بهره وری به معنای هدر رفت امکانات محدود است به عنوان نمونه می توان از نقش بهره وری در مدیریت شهری سخن به میان آورد. امروزه در حوزه پسماند با بهره وری می توان در کاهش تولید زباله، جدا سازی از مبدا و در نهایت در سلامت جامعه اثر گذار بود. همچنین این امر در کاهش آلودگی هوا با کاهش سفر های بین شهری و استفاده بهینه از حمل و نقل عمومی نیز اثر گذار خواهد بود. به بیان دیگر با استفاده از بهره وری درهمه حوزه ها می‌توانیم بهره گیری بیشتری از زندگی شهری داشته باشیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها