مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان مطرح کرد:

آغاز کاهش نرخ گوجه فرنگی در بازار

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار، بین 4 تا 9 هزارتومان است، گفت: تا یک هفته دیگر، قیمت این محصول کاهش می‌یابد.

آغاز کاهش نرخ گوجه فرنگی در بازار
کد خبر: 363418
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۱:۵۷

اعتمادآنلاین| مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه روزانه چند نوع گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می شود، گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه انباری بین 4 تا 5 هزارتومان، گوجه بوته‌رس بهبهان بین 7 تا 7.5 هزارتومان و گوجه درجه یک و تازه بوشهر بین 7 تا 9 هزارتومان است.

وی با بیان اینکه تا چندی قبل، گوجه را حتی به قیمت کیلویی 500 تومان هم از کشاورزان نمی خریدند، افزود: برخی کشاورزان به دلیل عدم وجود خریدار، حیوانات و دام‌های خود را بر سر مزارع فرستادند تا گوجه‌ها را به عنوان خوراک، مصرف کنند؛ در حالیکه متاسفانه این اقدام، ناشی از عدم برنامه‌ریزی درست است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه سرما، برداشت گوجه فرنگی را حدود 20 روز تا یکماه عقب انداخت، ادامه داد: همین مساله باعث کمبود عرضه و افزایش قیمت شد.

افزایش عرضه گوجه فرنگی از شب گذشته

دارایی نژاد اضافه کرد: در حال حاضر، گوجه گلخانه ای نیز در کشور تولید می‌شود که در مناطقی مانند اصفهان و یزد، کشت می‌شوند که این گوجه‌ها بیشتر صادراتی است و بین 10 تا 12 هزارتومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه عرضه گوجه فرنگی از شب گذشته افزایش یافته است، گفت: شب قبل حدود 500 تن گوجه فرنگی وارد میدان مرکزی شده که 200 تن آن هنوز در میدان باقی مانده و مابقی را نیز مغازه داران خریداری کرده اند.

دارایی نژاد گفت: تا یک هفته دیگر، آنقدر عرضه زیاد می شود که گوجه را حتی به قیمت کیلویی 5000 تومان هم نخواهند خرید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها