جواهریان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

مشارکت اقتصادی زنان در کشور تنها 18 درصد است

زهرا جواهریان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: مشارکت اقتصادی در کشورمان برای زنان بیشتر از 18 درصد نیست که جای تأسف دارد که با توجه به اینکه زنان تحصیلکرده و توانمندی در سراسر کشور داریم انتظار داریم این مشارکت بیشتر شود.

مشارکت اقتصادی زنان در کشور تنها 18 درصد است
کد خبر: 364086
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۳:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا جواهریان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پیش از ظهر امروز 5 آذر ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان کرمان در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان گفت: در دورانی که ما در تحریم اقتصادی و شرایط بسیار سخت اقتصادی به سر می‌بریم زنان دوشادوش مردان کار می‌کنند و ثمره آن را در کشور می‌بینیم و به خودم می‌بالم امروز در خدمت شما هستم.

وی بیان کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان متولی امور خانواده در کشور تلاش می‌کند تا بتوانیم وضعیت معیشتی بهتر و مشارکت اقتصادی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتری برای زنان داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین سیاست‌هایی که معاونت زنان دنبال می‌کند بحث اشتغال و کارآفرینی زنان است، تصریح کرد: امروز در کشور مشارکت اقتصادی برای زنان بیشتر از 18 درصد نیست که جای تأسف دارد با توجه به اینکه زنان تحصیلکرده و توانمندی در سراسر کشور داریم انتظار داریم این مشارکت بیشتر شود.

جواهریان ادامه داد: البته نه اینکه خانه‌ها را رها کنند یا اینکه از ازدواج خودداری کند بلکه در کنار ازدواج و فرزندآوری و تشکیل خانواده بتوانند به کشور خدمت کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان کرمان، خاطرنشان کرد: کاری که امروز به نمایش گذاشته شده که بیشتر آن مشاغل خانگی است یکی از سیاستی‌هایی است که ما دنبال آن هستیم که زنان ضمن اینکه توجه به وضعیت خانواده دارند تلاش می‌کنند که وضع اقتصاد را بهبود دهند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: ازجمله کارهایی که معاونت انجام می‌دهد یکی توانمندسازی زنان با برگزاری دوره‌های آموزشی است و دوم اینکه بانوان را به بازار کار اتصال دهیم و تولیدات و محصولات خود را از طریق بازارها و نمایشگاه‌ها را عرضه کنند و گردش مالی ایجاد کنند.

جواهریان تصریح کرد: این کمک را از آی سی تی یا شبکه ارتباطات می گیریم تا در بازار فروش کمک کنند تلاش داریم یک سری از محصولات در محلات خود به برند تبدیل و صادر شود.

وی در پایان گفت: اگر مواردی دارید که ما باید بدانیم ارتباط دهید پیشنهادات‌تان را پیگیری می‌کنیم قول می‌دهیم خواسته‌های شما را بررسی کنیم و حتما با شما تماس می‌گیریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها