مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تشریح کرد:

چرا مهدهای کودک در روزهای آلوده تعطیل نمی‌شوند؟/ مسئولان بدنبال راهکاری برای مرخصی والدین باشند

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، نسبت به سرگردانی کودکان مهد و پیش دبستانی همزمان با تعطیلی مدارس به دنبال آلودگی هوا هشدار داد و گفت: رویکرد مهدهای کودک «خانواده مدار» است لذا برای همکاری با والدین شاغلی که در چنین روزهایی جایی برای نگهداری از فرزندانشان ندارند، اقدام به تعطیلی نمی‌کنند، این درحالیست که باز بودن مهدهای کودک، هیچ نفعی هم برای صاحبان آنها ندارد.

چرا مهدهای کودک در روزهای آلوده تعطیل نمی‌شوند؟/ مسئولان بدنبال راهکاری برای مرخصی والدین باشند
کد خبر: 365351
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۳:۱۶:۲۹

اعتمادآنلاین| حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه وقتی کمیته اضطرار آلودگی هوا مصوبه‌ای را اعمال می‌کند، همه باید آن را در استان اجرا کنند، گفت: این درحالیست که ما از سوی والدین شاغل که کسی را برای نگهداری فرزندانشان در روزهای آلوده ندارند هم با مشکلاتی رو به رو هستیم. به همین دلیل در این شرایط مهدکودکی که باز است هیچ سود شخصی برایش نخواهد داشت و این مرکز کار را جهت رفاه حال مشتریانش انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وقتی مدارس و مهدهای کودک به دنبال آلودگی هوا تعطیل می‌شوند، کودکان عمدتا به دلیل اشتغال والدین دچار سرگردانی می‌شوند، تصریح کرد: زمانی که این خانواده‌ها در این شرایط قرار می‌گیرند بعضا باید کودک را در وضعیت نامساعد هوا به محل کار ببرند که به نظر می‌رسد اشتباه بزرگتری است، چراکه محل تحصیل کودکان معمولا نزدیک محل سکونت خانواده است این در حالیست که قرار گرفتن کودک در مسیر رفت و آمد والدین به محل کار باعث می‌شود کودک آسیب بیشتری ببییند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به هرحال وقتی مهدهای کودک تعطیل است کسی نمی‌تواند از این کودکان نگهداری کند و خانواده‌ها چاره‌ای جز بردن کودک به محل کار که جای مناسبی هم برای کودکان نیست، ندارند.

مسعودی فرید در ادامه به ارائه پیشنهاداتی برای رفع این مشکل پرداخت و گفت: اگر قرار است والدین در کنار فرزندانشان در منزل بمانند باید روی ساز و کار اجرای درست این موضوع نیز فکر کنیم تا چگونه با حداقل هزینه، مشکلات و پیامدها این اقدام اجرایی شود.

وی در ادامه توضیح داد: مدرسه چون سیستم رسمی‌تری است با مصوبه کمیته اضطرار تعطیل می‌شود، اما سیستم مهدهای کودک «خانواده محور» است و در راستای رفاه حال خانواده‌ها مجبور به سرویس‌دهی است. با این که ممکن است حداکثر 30 درصد کودکان به مهدکودک رفته باشند، اما مهدکودک برای همین تعداد نیز باید کارهای روزمره از جمله تامین نهار، حضور کارکنان و ... را انجام دهد. امروز یک سری از مهدهای کودک باز هستند، اما این جا نفعی برای مهد کودک نیست لذا برای رفع این مشکل باید راهکاری برای مرخصی والدین شاغل ارائه شود. ما مهدکودک‌ها را جریمه نمی‌کنیم اما تذکر می‌دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: به هر حال باید راهکاری ایجاد کنیم تا خانواده‌های شاغل جایی را برای نگهداری کودکانشان داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها