طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم رونمایی از فراصندوق مطرح کرد:

توسعه استارتاپ‌ها در دانشگاه آزاد با هدف تربیت نیروی کارآمد

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با تأکید بر اینکه با پول نفت نمی‌توان اقتصاد پویا را ساخت، گفت: بر این اساس تمرکز ما بر تربیت نیروی کارآمد بود که توسعه استارتاپ‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

توسعه استارتاپ‌ها در دانشگاه آزاد با هدف تربیت نیروی کارآمد
کد خبر: 365679
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۱:۵۷:۳۳

اعتمادآنلاین| محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، امروز در مراسم رونمایی از فراصندوق با طرح این سوال که چرا فعالیت دانشگاه‌ها به ثمر نمی‌رسد، گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که دانشگاه‌ها هیچ‌گاه در حوزه تحقیقات حوزه نفت وارد نشدند، ولی از پول نفت بهره می‌برند. در گذشته دانشگاه‌ها بیشتر مصرف‌کننده بودند تا زایش‌گر.

وی ادامه داد: زمانی که در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت شدم، مشاهده کردم که این دانشگاه سهم 38 درصدی در آموزش عالی دارد و هر ساله 300 هزار نوجوان بالای 18 سال در آن وارد می‌شوند، ضمن آنکه سرمایه آن از سرمایه‌های مردم تأمین می‌شود؛ ولی این فضا با رویکردهای نفتی اداره می‌شد.

طهرانچی با بیان اینکه با پول نفت نمی‌توان اقتصاد پویا ساخت، خاطر نشان کرد: بر این اساس تمرکز ما بر تربیت جوانان کارآمد و با کیفیت بوده است که در این راستا نسبت به ایجاد و توسعه استارتاپ‌ها و ایجاد فضای نوآورانه در فضای دانشگاه آزاد اقدام کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد ابراز امیدواری کرد که این تغییر رویکرد نسبت به فضای کسب و کار موجب رونق فعالیت‌های دانش‌بنیان شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها