کد خبر: 365788
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۶:۳۶:۴۴
| |

جانسون: در صورت پیروزی در انتخابات مجازات جرایم جدی را تشدید می‌کنم

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: در پی حمله تروریستی اخیر در شهر لندن از سوی مظنونی که زودتر از موعد از زندان آزاد شد، در صورت پیروز شدن در انتخابات پارلمانی پیش رو مجازات‌ برخی جرایم جدی را تشدید خواهد کرد.

جانسون: در صورت پیروزی در انتخابات مجازات جرایم جدی را تشدید می‌کنم
کد خبر: 365788
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۰ ۱۶:۳۶:۴۴

اعتمادآنلاین| بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در حالی که کمتر از 2 هفته تا زمان برگزاری انتخابات سراسری این کشور باقیمانده گفت: ما قصد داریم در آینده مجازات‌های سخت‌تری برای مجرمان حوزه جرایم خشونت‌آمیز و جنسی و همچنین تروریست‌ها ارائه کنیم.

محافظه‌کاران انگلیس که بوریس جانسون بخشی از آن است، مدت‌ها از اعمال سختگیری پلیس و تشدید مجازات علیه مجرمان مربوط به جرایم تروریستی حمایت کرده‌اند اما در مقابل احزاب مخالف دولت این کشور از حزب حاکم از بابت اعمال کاهش بودجه‌های مضر برای امور امنیتی انتقاد کرده‌اند.

جانسون در این مصاحبه در تلاش برای فاصله گرفتن از این کاهش بودجه‌ها گفت، چنانچه در انتخابات 12 دسامبر پیروز شود بودجه بیشتری را صرف زندان‌های انگلیس و تقویت مجازات‌ها خواهد کرد.

او تاکید کرد: من کاملا از این بابت تاسف می‌خورم که این فرد (اشاره به عثمان خان، فردی که عامل حمله روز جمعه در شهر لندن معرفی شده) اینطور در خیابان‌های ما رها بوده است. من فکر می‌کنم چنین اتفاقی کاملا منزجر کننده بوده و ما قصد داریم نسبت به آن اقدام کنیم.

جانسون در عین حال جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر را از بابت برخورد با مجرمان ضعیف دانسته و این حزب مخالف دولت را مقصر اعمال قانونی که باعث آزادی زودهنگام برخی زندانیان شده است دانست.

از سوی دیگر جرمی کوربین، در مصاحبه‌ای به اسکای نیوز گفت که معتقد است، تمامی مجرمان محکوم شده از بابت جرایم تروریستی لزوماً نباید مجازات حبس خود را کامل بگذرانند و این اتفاق وابسته به ماهیت مجازات آنها و نحوه رفتار آنها در زندان است.

او گفت: آزاد شدن آنها وابسته به شرایط و ماهیت مجازات و در عین حال کارهایی که در زندان انجام داده‌اند، است.

با این حال نخست‌وزیر انگلیس در ادامه صحبت‌هایش گفت: من فکر می‌کنم به وضوح ما باید سرمایه‌گذاری بیشتری در نظام قضایی کشورمان داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها