فیصل مقداد: خاک تحت اشغال ترکیه را آزاد می‌کنیم

معاون وزیر امور خارجه سوریه ضمن تأکید بر مقاومت مقابل اشغالگری آمریکا، گفت دمشق، تمامی اراضی خود را که تحت کنترل ترکیه و تروریست‌ها قرار دارد، آزاد خواهد کرد.

فیصل مقداد: خاک تحت اشغال ترکیه را آزاد می‌کنیم
کد خبر: 366648
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۱۴:۵۰:۴۱

اعتمادآنلاین| «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد این کشور در مبارزه با تروریسم، پیروزی‌های مهمی به دست آورده است.

مقداد در جریان سخنرانی در سفارت امارات عربی متحده در دمشق به مناسبت چهل و هشتمین سالگرد روز ملی امارات، گفت که تمام اراضی سوریه تحت حاکمیت دولت این کشور قرار خواهد گرفت و «آنچه در قبضه گروه‌های تروریستی در ادلب و چنگ نیروهای اشغالگر ترکیه در شمال سوریه قرار دارد، به میهن بازخواهد گشت».

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این دیپلمات سوری گزارش داد: «به همه اطمینان می‌دهم که سوریه به رهبری رئیس جمهور بشار اسد و به مدد ایستادگی ارتش و جانشفانی‌های آن و ایستادن دوستان و همپیمانان در کنار ما، به تحقق دستاورها تا آزادسازی آخرین وجب از خاک ملی خود ادامه خواهد داد».

او خطاب به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» هم گفت: «به تمامی کسانی که به حمایت آمریکا از مقاصد تجزیه‌طلبانه حساب بازکرده‌اند می‌گوییم که همچنان فرصت دارند تا از این توهمات دست بردارند... زیرا سوریه نخواهد پذیرفت که یک وجب از خاک خود را از دست بدهد. این افراد باید به عقل و وجدان خود رجوع کنند؛ زیرا این توهماتی که اسرائیل، آمریکا و کشورهای غربی در ذهن و دل‌های آنان ایجاد کرده، ثمری نخواهد داشت».

مقداد درباره اشغالگری آمریکا در سوریه نیز تصریح کرد: «ما حضور ایالات متحده آمریکا و چپاول منابع ملی سوریه توسط آن را اشغالگری می‌دانیم و این اشغالگری، مقاومت را به همراه خواهد داشت. ملت و رهبری سوریه و دوستان و همپیمانان ساکت نخواهند نشست».

او در بخش پایانی اظهارات خود گفت سوریه، حمایت امارات در جنگ دمشق علیه تروریسم را فراموش نخواهد کرد و «به برادرانمان در امارات عربی متحده می‌گوییم که از شما متشکریم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها