سهم دارو از یارانه‌های لایحه بودجه 99 چقدر است؟

لایحه بودجه 99 روز گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و طبق متن منتشر شده از این لایحه، 545 میلیارد تومان به عنوان یارانه دارو و خشک برای سال 99 پیشنهاد شده است.

سهم دارو از یارانه‌های لایحه بودجه 99 چقدر است؟
کد خبر: 368172
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۱۶:۰۳:۴۰

اعتمادآنلاین| در حالی یارانه 545 میلیارد تومانی برای دارو و شیرخشک در سال آینده پیشنهاد شده‌ که این رقم در سال گذشته بالغ بر 500 میلیارد تومان در بودجه سالانه بوده است. بنا به اعلام سازمان غذا و دارو، یارانه دارو شیرخشک در سال 99 حدود 9 درصد افزایش خواهد داشت.

همچنین ارز در نظر گرفته شده برای دارو همچنان ارز 4200 تومانی است. این درحالیست که صاحبان صنایع دارویی خواستار آزاد شدن ارز دارو بودند.

این در شرایطی است که بنا بر اعلام وزیر بهداشت، در حال حاضر 97 درصد از داروهای مورد نیازمان را در داخل کشور تولید می‌کنیم و حدود 3 درصد آن وارداتی است.

همچنین به اذعان وزیر بهداشت، در سال 1397، 97 درصد داروی تولید داخل، 550 میلیون دلار و سه درصد داروهای وارداتی نیز بیش از 1.3 میلیارد دلار ارزبری داشته‌اند.

بنا بر اعلام شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو، نیز در حال حاضر حدود 13000 داروخانه در کشور وجود دارند که 12000 مورد از آن‌ها، داروخانه‌های خصوصی هستند که در همه مناطق اعم از برخوردار و محروم ارائه خدمت می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها