چین خطاب به غربی‌ها:

دفاع از حقوق بشر نباید فقط به حرف‌های زیبا محدود شود

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از نقض حقوق بشر در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی، تاکید کرد دفاع از حقوق بشر با اقدامات مسئولانه امکان‌پذیر است.

دفاع از حقوق بشر نباید فقط به حرف‌های زیبا محدود شود
کد خبر: 368345
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۰:۵۲:۵۳

اعتمادآنلاین| هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد گزارش‌های اخیر سازمان ملل و برخی سازمان‌های غیردولتی فعال در زمینه حقوق بشر از وجود نقض گسترده حقوق بشر در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی حکایت دارد. بازداشت غیرقانونی شمار زیادی از کودکان مهاجر و نادیده گرفتن حقوق کودکان از جمله موارد نقض حقوق بشر در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی است.

او افزود: در این اواخر تحت تاثیر نابرابری درآمدها، تبعیض نژادی و انزوای اجتماعی برخی گروه‌ها، وضع حقوق بشر در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی بدتر هم شده است. ده‌ها هزار کودک آواره در آمریکا بازداشت شده و دور از خانواده‌های خود در اردوگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند. سیاست جداسازی کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان اتفاقات دردناک متعددی در آمریکا رقم زده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین ادامه داد دفاع از حقوق بشر نباید فقط به حرف‌های زیبا محدود شود یا بهانه‌ای باشد برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها. مسلما دفاع از حقوق بشر با اقدامات ملموس و مسئولانه امکان‌پذیر است.

هوآ چونیینگ تاکید کرد: ما امیدواریم که دولت آمریکا به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر عمل کند، حقوق بنیادین همه گروه‌ها به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر را تضمین نماید و برای توسعه و ارتقای حقوق بشر در جامعه آمریکا تلاش کند.

منبع: باشگاه خبرنگارن جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها