کد خبر: 368372
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۱:۵۲:۴۳
| |

با حضور شهردار تهران انجام شد

بهره برداری از 48 پروژه مدیریت شهری در منطقه 21

48 پروژه مدیریت شهری امروز سه شنبه با حضور شهردار تهران، فرماندار تهران و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به بهره برداری رسید.

بهره برداری از 48 پروژه مدیریت شهری در منطقه 21
کد خبر: 368372
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۱:۵۲:۴۳

اعتمادآنلاین| رحمانی شهردار منطقه 21 در آئین بهره برداری از 48 پروژه مدیریت شهری در این منطقه گفت: بی تردید بهترین روش اداره شهر با مشارکت شهروندان محقق می‌شود که لازمه آن اعتماد مردم به مدیریت شهری است.

وی افزود: منطقه 21، 5200 هکتار مساحت دارد که فرصت مناسبی در منطقه وجود دارد که معمولا به عنوان تهدید از آن نام برده می‌شود و آن زمین‌های بایر موجود در این منطقه است. باید از این فرصت به نحو احسنت بهره گرفته شود. این زمین‌ها در سطح منطقه شناسایی شدند؛ لذا تلاش کردیم با جذب مشارکت مردم در خصوص آنها برنامه ریزی کنیم.

رحمانی ادامه داد: مشکل کمبود منابع معمولا باعث طولانی شدن اجرای پروژه‌ها و افزایش هزینه آنها می‌شود؛ اما اجرای پروژه‌های مشارکتی علاوه بر حل این معضل افزایش سرانه‌ها و حفظ تعلق شهروندان به شهر را نیز به عنوان یکی از اهداف ما به همراه داشته است.

وی تاکید کرد:‌ در زمینی به مساحت 34 هکتار پروژه مشارکتی را اجرایی کردیم تا یکی از گره‌های ترافیکی منطقه که شهروندان معمولا 25 دقیقه در چراغ قرمز تقاطع دوگاز در بزرگراه لشگری می‌ماندند با افتتاح این پروژه حل و فصل شد و تنها چراغ قرمز این مسیر نیز حذف شد.

شهردار منطقه 21 در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اگر این پروژه به صورت مشارکتی اجرا نمی‌شد با اختصاص سالی هفت میلیارد تومان حدود هفت سال به طول می‌انجامید افزود: یکی از مشکلات بزرگ پروژه‌های عمرانی موضوع تملک زمین است اما در این پروژه مشارکتی شهرداری ریالی برای تملک زمین پرداخت نکرده است.

وی افزود: فاز دوم پروژه امروز کلنگ زنی شد تا بتوانیم بزرگراه لشگری را به اتوبان تهران کرج متصل کنیم. ما در منطقه 21 ، 850 هکتار فضای سبز داریم اما آبیاری آنها به صورت سنتی انجام می‌شد که در قالب اجرای پروژه دو گاز توانستیم با تامین شش مخزن بتنی و 68 کیلومتر لوله گذاری گام موثری در تحول آبیاری فضای سبز منطقه برداریم.

شهردار منطقه 21 تامین مخزن شستشوی سطل‌های زباله با آب گرم را یکی دیگر از پروژه‌های خلاقانه منطقه معرفی کرد و افزود: استفاده از آب گرم موجب صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد. همچنین امروز بازار قطعات خودرو به مساحت 127 هزار متر به صورت مشارکتی ساخته شده است. تمامی 48 پروژه جدید که امروز به بهره برداری رسیده در مدیریت شهری جدید آغاز و امروز به اتمام رسیده است.

رحمانی با اشاره به تلفیق صنعت و سکونت در منطقه 21 گفت: تلاش می‌کنیم حمایت از صنایع را در منطقه داشته باشیم و با ایجاد تعاملی مناسب صنایع را نسبت به تحقق مسئولیت‌های اجتماعی آنها ترغیب کنیم. در اجرای پروژه‌های مشارکتی منطقه شهرداری تنها ناظر بوده است. پروژه‌هایی همچون احداث بوستان مشارکتی پنج هکتاری بهمن و یک هکتاری التیام.

وی ادامه داد: امروز ما در منطقه از پساب شهرک‌ها، مراکز نظامی و صنایع برای آبیاری فضای سبز بهره می‌گیریم. همچنین 800 هزار متر از معابر خاکی موجود در منطقه با مشارکت صنایع به سمت اجرای پروژه‌ها و آسفالت آنها حرکت کردیم و تا کنون 10 معبر در قالب مسئولیت اجتماعی صنایع آسفالت شده و روشنایی و نگهداشت آنها نیز توسط صنایع انجام می‌شود.

وی به کلنگ زنی تقاطع فتح - باغستان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ترافیکی منطقه این تقاطع بود که با اجرای یک زیرگذر و روگذر در این تقاطع با همکاری فرمانداری و شهرداری شهریار امیدواریم این مشکل ظرف یک سال و نیم آینده حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: بیش از 25 پروژه مشارکتی دیگر بالغ بر 1000 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا سال آینده بخش قابل توجهی از آن را به بهره برداری برسانیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها