کد خبر: 368630
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جالب‌ترین پل‌های آبی جهان در چه کشورهایی ساخته شده‌اند؟

پل‌های آبی نقش مهمی در حمل‌ونقل دریایی جهان دارند. این پل‌ها پیونددهنده راه‌های ارتباطی بین شهرها و کشورهای مختلف است. پل‌های ماگدیبرگ، بارتون سویینگ، رینگوارت، اوُن و ولوومیر از جالب‌ترین پل‌های آبی جهان هستند.

جالب‌ترین پل‌های آبی جهان در چه کشورهایی ساخته شده‌اند؟
کد خبر: 368630
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - پل‌های آبی از عناصر شگفت‌انگیز هنر معماری‌اند. این پل‌ها هم زیبا هستند و هم سرزمین‌های دوردست را به هم متصل می‌کنند. علاوه بر این نیز مسیری برای عبور کشتی و قایق فراهم می‌کنند. ساخت جالب‌ترین پل‌های آبی جهان بدون بهره‌گیری از دستاوردهای پیشینی که در هنر معماری به دست آمده ممکن نیست. اعتمادآنلاین به نقل از designbuzz جالب‌ترین پل‌های آبی دنیا را معرفی می‌کند:

1- پل آبی ماگدیبرگ

پل

کانال لا لویر روی رودخانه لوار فرانسه بنا شد و یکی از طولانی‌ترین و جالب‌ترین پل‌های دنیا بود تا اینکه پل ماگدیبرگ ساخته شد. این پل در اکتبر سال 2003 باز شد و 2 کانال را روی رودخانه الب (Elbe) به هم متصل کرده است. طول این پل حدود 912 متر است.

رد شدن از این پل بسیار شگفت‌انگیز است. کشتی‌ها با گذر از آن می‌توانند در وقت صرفه‌جویی کنند و میان‌بری 12 کیلومتری را می‌پیمایند. هزینه ساخت این پل بیش از 500 میلیون یورو بود و اتمام آن 6 سال طول کشید.

2- پل آبی بارتون سویینگ

پل

پل آبی بارتون سویینگ (Barton Swing) متحرک و بسیار جالب است و در منچستر انگلیستان قرار دارد. این پل یادگار زمان ویکتوریا و یکی از شگفت‌انگیزترین پل‌های آبی جهان است. سر ادوارد ویلیامز (Sir Edward Williams) این پل را طراحی کرد و اندرو هندی‌ساید (Andrew Handyside) آن را در سال 1894 ساخت. این پل متحرک طوری ساخته شده که هر نوع کشتی با هر اندازه‌ای بتواند از روی آن رد شود.

این پل 90 درجه می‌چرخد و کشتی‌ها می‌توانند از کنار آن رد شوند. وزن پل حدود 1450 تن است و هر سمت پل 800 تن آب را روی خود تحمل می‌کند.

3- مجرای آبی رینگ‌وارت

پل آبی

پل آبی رینگ‌وارت (Ringvaart) را یک مهندس عمران هلندی ساخت. این پل در هارلمرمیر (Haarlemmermeer) قرار دارد و قدیمی‌ترین پل آبی هلند است. پل رینگ‌وارت در سال 1965 ساخته شده؛ اما 2 قطعه در سال 2006 به آن اضافه شد. طول پل اکنون حدود 1799 متر است.

4- مجرای آبی اوُن

پل

پل اوُن (Avon) یکی از شگفت‌انگیزترین پل‌های آبی جهان است که در سال 1821 ساخته شده و همچنین قدیمی‌ترین پل آبی اسکاتلند به شمار می‌رود. این پل در بریتانیا دومین پل آبی طولانی محسوب می‌شود. طول پل اوُن حدود 246 متر، ارتفاع آن 26 متر و پهنای آن 50 متر است. دلیل نام‌گذاری پل این است که این پل روی رودخانه اوُن در لینلیتگو (Linlithgow) اسکاتلند ساخته شده است.

5- مجرای آبی ولوومیر

پل آبی

راه آبی ولوومیر (Veluwemeer) در هلند قرار دارد و گذر از آن بسیار جالب است. این پل آبی از روی جاده N302 در شرق هلند می‌گذرد. پهنای آن 19 متر و طولش 25 متر است و فلوولند (Flevoland) را به هلند وصل می‌کند. فلوولند یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های مصنوعی دنیاست.

طراحی این پل بسیار جالب است به طوری که راه برای عابر پیاده، قایق و کشتی دارد. معماران سراسر دنیا طرح این پل را تحسین کردند زیرا با بودجه کم توانسته مشکلات ترافیکی آبی و جاده‌ای را حل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها