کد خبر: 368784
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۶:۵۳:۱۹
| |

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

پرداخت روزانه 25 میلیارد تومان هزینه برای درمان بیمارانی که دخانیات مصرف می کنند

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه 25 تا 30 میلیارد تومان اعتبار برای درمان بیمارانی که دخانیات استفاده می کنند، هزینه می شود.

پرداخت روزانه 25 میلیارد تومان هزینه برای درمان بیمارانی که دخانیات مصرف می کنند
کد خبر: 368784
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۶:۵۳:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ محمدحسین قربانی در جلسه اعضای کمیسیون بهداشت با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بجنورد تاکید کرد: مصرف دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است و در حقیقت دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است و باید به این موضوع توجه ویژه داشت.

وی در ادامه اظهارکرد: با توجه به گستردگی خراسان شمالی، کمک به خرید چند دستگاه آمبولانس برای اورژانس استان را پیگیری خواهیم کرد.

قربانی افزود: با کمک مجمع نمایندگان خراسان شمالی جمع بندی از نیازهای حوزه درمان در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

وی اظهار کرد: مطالبات استان از طریق وزیر بهداشت که در هفته های آتی میهمان مردم این خطه است، پیگیری می شود.

دکتر قربانی در توضیح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته های علوم پزشکی، اضافه کرد: استان هایی مانند خراسان شمالی در بخش های زیرساختی فرهنگی، دانشجویی و خوابگاه ها نیازهای جدی دارند که افزایش پذیرش دانشجو، نارضایتی ها را افزایش می دهد.

به گزارش ایسنا، وی توجه به زیرساخت های اینترنت در اجرای طرح پزشک خانواده را ضروری دانست و از استاندار خراسان شمالی خواست تا با توسعه زیرساخت های اینترنتی در نقاط مختلف استان، از ایجاد مشکل در سیستم ارجاع پزشکان روستاها جلوگیری کند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت همراه سرا به عنوان یکی از نیازهای مهم این استان، تصریح کرد: فراکسیون خیرین سلامت در صحن علنی مجلس با دعوت از خیرین جهت کمک به بجنورد اقدام می کند.

دکتر قربانی در ادامه سخنان خود خراسان شمالی را استانی الگو و موفق در اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: متاسفانه در توزیع عادلانه ثروت بر اساس جمعیت، این استان سهم واقعی خود را دریافت نکرده است.

وی افزود: البته خراسان شمالی استانی جوان در توسعه زیر ساخت ها است که برای رفع نواقص و نیازمندی های آن تلاش خواهیم کرد .

دکتر کریم همتی معاون پارلمانی وزیر بهداشت نیز در ادامه این جلسه گفت: پیگیری های لازم برای ایجاد اورژانس هوایی در این استان انجام خواهد شد.

وی افزود: همراه سرا یکی از نیازهای اساسی خراسان شمالی است و باید این مرکز در این استان ساخته شود.

همتی ادامه داد: مشکل MRIدر شهرستان شیروان نیز حل خواهد شد.

وی به بخش اعصاب و روان بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد اشاره کرد و گفت: ساماندهی این بخش نیاز به مباحث مالی است که کمک های لازم برای حل مشکلات آن انجام می شود.

همتی در ادامه تاکید کرد: وجود انبار بحران در این استان واجب و جزء اولویت ها است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها