کد خبر: 370193
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

فیاض زاهد، استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اظهارات سردار جعفری بوی تفتیش عقاید می‌دهد/ به دوست عزیزم آقای جعفری توصیه می‌کنم بیشتر کتاب بخوانند/ نمی‌شود قدرت را در اختیار بگیریم و خودمان را ملزم به پاسخگویی ندانیم/ نظر امام خمینی هم این بود که اگر پدران چیزی می‌خواستند و امروز فرزندان ما چیز دیگری

فیاض‌ زاهد گفت: اظهارات سردار جعفری آشکارا بوی تفتیش عقاید می‌دهد و من به عنوان مدرس تاریخ اروپا نمونه‌‌های اینچنینی را زیاد دیده‌ام، البته نه در اروپای مدرن‌ بلکه در قرون وسطی.

اظهارات سردار جعفری بوی تفتیش عقاید می‌دهد/ به دوست عزیزم آقای جعفری توصیه می‌کنم بیشتر کتاب بخوانند/ نمی‌شود قدرت را در اختیار بگیریم و خودمان را ملزم به پاسخگویی ندانیم/ نظر امام خمینی هم این بود که اگر پدران چیزی می‌خواستند و امروز فرزندان ما چیز دیگری
کد خبر: 370193
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس - فیاض زاهد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به اظهارنظر سردار جعفری مبنی بر «توجه به مبانی فکری افراد در تعیین صلاحیت‌ها» اظهار کرد: گفته سردار جعفری در خصوص بررسی مبانی فکری کاندیداها بسیار عجیب بود و من هم مثل بسیاری تعجب کردم که ایشان چطور به خود اجازه طرح چنین مساله‌ای را داده است. هرچند این روزها بر ما چیزهایی می‌گذرد که نباید از اتفاق‌های اینچنینی متعجب شویم.

اظهارات سردار جعفری آشکارا بوی تفتیش عقاید می‌دهد

این استاد تاریخ اروپا در ادامه سخنانش گفت: اظهارات سردار جعفری آشکارا بوی تفتیش عقاید می‌دهد و من به عنوان مدرس تاریخ اروپا نمونه‌‌های اینچنینی را زیاد دیده‌ام، البته نه در اروپای مدرن‌ بلکه در قرون وسطی. به دوست عزیزم آقای جعفری توصیه می‌کنم حالا که از فعالیت نظامی فاصله گرفته بیشتر کتاب بخواند تا از این طریق با تاریخ تفکر بشر آشنا شود. در همه جای دنیا مناصب و موقعیت‌های سیاسی مبتنی بر امتیازات و مسئولیت‌هاست.

نمی‌شود قدرت را در اختیار بگیریم و خودمان را ملزم به پاسخگویی ندانیم

این فعال اصلاح‌طلب همچنین توضیح داد: نمی‌شود قدرت را در اختیار بگیریم و خودمان را ملزم به پاسخگویی ندانیم. در جنگ احد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام برای دفاع از مدینه در مورد اینکه با چه راهکارهایی به مقابله با دشمنان بپردازند با دیگران مشورت و از نظرات آنها پیروی کرد.

زاهد افزود: در جلد شانزدهم نهج‌البلاغه امیرالمومنین زمانی که خلافت را می‌‌پذیرد به مردم می‌گوید اگر شما از من نمی‌خواستید من افسار خلافت را رها می‌کردم. به همین دلیل در آن زمان هرگونه کنش و عملی مربوط به پذیرش مردم بود. همچنین امام خمینی هم نظرشان این بود که اگر پدران چیزی می‌خواستند و امروز فرزندان چیز دیگری می‌خواهند، باید قبول کنیم.

سپاهی‌ها از ورود به مباحث سیاسی پرهیز کنند

او تصریح کرد: از برادران زحمت‌کش سپاهی می‌خواهم امروز بیش از هر دوره دیگری از ورود به مباحث سیاسی پرهیز کنند تا شائبه دخالت نظامیان در افکار عمومی پررنگ نشود.

این چهره با اشاره به اینکه موافقان این‌گونه اظهارات صاحب قدرت و نفوذ هستند ادامه داد: به طنز می‌گویم ما یک استادی در دانشگاه داشتیم که در چنین شرایطی می‌گفت: «کار از دعا و درمان گذشته است، دیگر باید به جادو و جنبل متوسل شد.»

آقای جعغری و همفکران ایشان فقط مخاطب خاص را در نظر می‌گیرند

فیاض زاهد در پایان سخنانش گفت: آقای جعغری و همفکران ایشان وقتی اظهارات اینچنینی را مطرح می‌کنند فقط مخاطب خاص را در نظر می‌گیرند و برایشان اهمیتی ندارد که مردم و جامعه چه قضاوتی درباره گفتار و رفتارشان می‌توانند داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها