الهامی، معاون دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت تشریح کرد:

کدام بیماران از پرداخت حق بیمه معاف‌اند؟

مهرداد الهامی، معاون دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، درباره حق بیمه پرداختی و همچنین چگونگی ارایه خدمات به بیماران خاص از سوی این سازمان بیمه‌گر توضیح داد.

کدام بیماران از پرداخت حق بیمه معاف‌اند؟
کد خبر: 370673
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| الهامی، معاون دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، گفت: در حال حاضر پنج گروه بیماری شامل بیماران تحت دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی و ام اس در سازمان بیمه سلامت به عنوان بیماری خاص تحت پوشش قرار دارند که بیمه سلامت برای پوشش این گروه از بیماران هیچ حق بیمه‌ای دریافت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بیماران خاص به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند، ادامه داد: همچنین بیماران خاص علاوه بر دریافت سایر خدمات موجود در بسته خدمات مورد تعهد، از مزایای یک بسته اختصاصی هم بهره‌مند هستند؛ این بسته شامل داروها، لوازم، تجهیزات و خدمات تخصصی مرتبط به نوع بیماری آنان است که به طور عمده به شکل رایگان به این بیمه شدگان ارائه می‌شود.

معاون دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: فرانشیز در بسته خدمات بیماران خاص منحصر به داروهای مربوط به بیماری ام اس است که آن هم به صورت تعدیل شده و با فرانشیز 10 درصد در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

الهامی ضمن آنکه شناسایی بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت را امکان پذیر دانست، بیان کرد: در نهایت پس از تایید بیماری خاص،‌ فرد می‌تواند از دفترچه بیماران خاص استفاده کرده و تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: افراد فاقد پوشش بیمه پایه نیز با دارا بودن شرایط بیماری خاص می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند. درحال حاضر 75 هزار بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند که اگر چه به لحاظ تعدادی در مقایسه با کل جمعیت تحت پوشش میزان قابل توجهی محسوب نمی‌شود؛ اما در حوزه هزینه‌ای حدود هشت درصد از مجموع هزینه‌های پرداختی سازمان به بسته خدمتی بیماران خاص اختصاص دارد؛ یعنی پوشش خدمات درمانی بیماران خاص سالانه بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال هزینه دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها