کد خبر: 371026
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۱:۴۶:۰۸
| |

اندیشکده فرانسوی:

ارتش فرانسه، هدف استراتژیک جذب نیرو برای گروه‌های تروریستی شده است

اندیشکده فرانسوی "مرکز تحلیل تروریسم" در گزارش نوشت: تعداد زیادی از سربازان فرانسوی به داعش پیوسته‌اند و درواقع ارتش فرانسه تبدیل به پایگاه جذب نیرو برای گروه تروریستی شده است.

ارتش فرانسه، هدف استراتژیک جذب نیرو برای گروه‌های تروریستی شده است
کد خبر: 371026
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۱:۴۶:۰۸

اعتمادآنلاین| در گزارش این اندیشکده آمده است: ارتش فرانسه تبدیل به یک هدف استراتژیک جذب نیرو برای گروه‌های تروریستی شده و سربازان سابق یک دارایی باارزش برای این گروه‌ها محسوب می‌شوند.

به نقل از خبرگزاری فرانس 24، این سربازان بعضا از نیروهای کارآزموده همانند تفنگداران دریایی، چتربازان و کماندوهای ارتش فرانسه بوده‌اند.

در این گزارش به پرونده 23 عضو سابق ارتش که از سال 2012 تاکنون به گروه‌های تروریستی و افراطی پیوسته‌اند، اشاره شده است. چندین لژیونر سابق در ارتباط با توطئه‌های تروریستی فرانسه دستگیر شده‌اند و اسامی چند چترباز سابق یا فرمانده در لیست رهبران واحدهای رزمی داعش در عراق و سوریه دیده شده است.

در گزارش پارلمان نیز تعداد این افراد 30 تن اعلام شده است.

در این گزارش تاکید شده است: دیگرانی که در فرانسه مانده‌اند در طراحی حملات علیه سربازان و یا سایت‌های نظامی مشارکت دارند. برخی از این افراد پس از پیوستن به ارتش فرانسه افراط‌گرا شده‌اند، برخی نیز پس از انفصال از خدمت تفکرات رادیکالی پیدا کرده‌اند. برخی نیز تصمیم به رفتن و پیوستن به گروه‌های تروریست را قبل از استخدام در ارتش فرانسه داشته‌اند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، سازمان اطلاعات ارتش فرانسه می گوید تلاش‌ها برای یافتن و ممانعت از افراط‌گرا شدن سربازان آغاز شده است. براین اساس مقامات فرانسه، نظامیان افراط‌گرا یا کسانی را که ممکن است میل به افراط‌گری داشته باشند زیر نظر قرار می‌دهند و قوانین سخت‌تری در فرانسه برای انجام تحقیقات اداری درباره نظامیان وضع شده است.

طبق اعلام خبرگزاری فرانسه برخی از نظامیانی که به تروریست‌ها پیوستند به دنبال پناهگاهی برای جبران ناامیدی خود از شغلی بودند که باعث شکست آنها شده بود یا اینکه از میان افرادی بودند که از مشکلات روانی بزرگی رنج می‌برند.

در این گزارش تاکید شده است، آشنایی و علاقه آنها به سلاح و برخورداری از درایت و آگاهی نظامی موجب ورود آنان به گروه‌های تروریستی مختلف شده است .برخی از نظامیان سابق با بهره گیری از آموزش نظامی‌شان در ارتش فرانسه و آشنایی با اوضاع و تجربه میدانی توانستند در قلب تشکیلات افراط‌گرا برای حملات در فرانسه طرح‌ریزی کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها