کد خبر: 371633
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۹:۴۲:۱۶
| |

بازگشت عضو تعلیق شده شورای شهر گلستان در ابهام/ اختلاف نظر دادستان و دیوان عدالت

دیوان عدالت اداری رأی به بازگشت یک عضو تعلیق شده شورای شهر گلستان داده است اما این اتفاق با ابهاماتی مواجه است.

بازگشت عضو تعلیق شده شورای شهر گلستان در ابهام/ اختلاف نظر دادستان و دیوان عدالت
کد خبر: 371633
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۹:۴۲:۱۶

اعتمادآنلاین| علی حسنی، عضو شورای شهر اسلامی شهر گلستان اظهار کرد: یکی از اعضای تعلیق شده شورای شهر از اتهام تبرئه شده و از دیوان عدالت اداری حکم بازگشت به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه و در چند روز آینده به شورای شهر باز خواهد گشت، ادامه داد: در رابطه با اینکه این عضو باید به جای چه کسی بازگردد اختلاف نظر وجود دارد که بر اساس وحدت رویه تصمیم برآن شد که به جای همان عضو علی البدلی که وارد شده بود، جایگزین شود.

عضو شورای شهر گلستان افزود: دادستان به بازگشت این عضو اعتراض داشت و معتقد بود تا زمان رأی قطعی حق بازگشت ندارد در حالی که دیوان عدالت اداری حکم بازگشت صادر کرده است.

حسنی درباره سایر اعضای تعلیق شده و وضعیت آنها گفت: برای این اعضا قرار مجرمیت صادر شده اما هنوز اتهامشان ثابت نشده است.

وی ادامه داد: این اعضاء بر اساس حکم دادستان بهارستان تعلیق شده‌اند و تا زمانی که حکم قطعی دادگاه صادر نشود تعلیق آنها لغو نخواهد شد.

عضو شورای شهر گلستان افزود: امکان بازگشت آنها به شورا در صورت تبرئه وجود دارد.

غلامرضا صادقی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در رابطه با بازگشت عضو تعلیق شده اظهار کرد: قاعدتا برای بازگشت این عضو باید حکم قطعی صادر شود اما از دیوان دستور موقت برای بازگشت صادر شده است.

وی افزود: بازگشت این عضو به شورای شهر نامعلوم است چرا که در خصوص نحوه اجرا از دیوان عدالت اداری استعلام گرفته شده و هنوز پاسخی داده نشده است.

اواسط آذرماه امسال بود که دو عضو تعلیق شده شورای شهر پرند به پارلمان شهری برگشتند با آن‌که دادستان شهرستان رباط‌کریم معتقد است بازگشت این دو نفر وجاهت قانونی ندارد اما دیوان عدالت اداری حکم تعلیقشان را از دستور کار خارج کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها