کد خبر: 371663
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۰۹:۰۹:۰۲
| |

مجید جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن خبر داد؛

اتمام ساخت واحد‌های تعمیراتی مناطق زلزله‌زده میانه تا 22 بهمن

مجید جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: ساخت واحد‌های تعمیراتی زلزله‌زده میانه تا 22 بهمن به پایان می‌رسد.

اتمام ساخت واحد‌های تعمیراتی مناطق زلزله‌زده میانه تا 22 بهمن
کد خبر: 371663
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۰۹:۰۹:۰۲

اعتمادآنلاین| مجید جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن، با بیان اینکه در زلزله چند ماه پیش شهرستان میانه 3 هزار واحد مسکونی به صورت کامل تخریب و 2 هزار واحد دچار خسارت‌های تعمیراتی شده‌اند، گفت: در این مناطق هم‌اکنون در حال اسکان موقت هستیم و خوشبختانه هیچکدام از زلزله‌زدگان باتوجه به اتمام اسکان موقت در چادر نیستند.

او افزود: 250 اتاقک فوری ساخته شده و چندین کانکس هم توسط خیرین به بنیاد مسکن ارائه شده است. در مجموع 310 اتاقک و کانکس در مناطق زلزله‌زده ساخته شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه 2 هزار و 300 نفر از زلزله‌زدگان هم به جای زندگی در اتاقک مبالغی را برای اجاره نشینی انتخاب کردند و هم‌اکنون هیچ زلزله‌زده‌ای در این مناطق در چادر زندگی نمی‌کنند.

جودی با اشاره به اینکه تعدادی از متقاضیانی که خسارت‌های تعمیراتی دیدند به دلیل ترس از زلزله در حیاط‌های واحد‌های خود زندگی می‌کنند، تصریح کرد: تا یکی دو ماه آینده این افراد هم در واحد‌های خود ساکن خواهند شد، البته برخی از زلزله‌زدگان هم وسایل خود را در چادر‌های اسکان موقت قرار داده‌اند.

او با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری در حال اتمام است و ساخت 120 واحد را آغاز کرده‌ایم، گفت: 15 واحد مسکونی به مرحله اسکلت رسیده و چندین واحد هم در مرحله سقف‌زنی قرار دارد که خوشبختانه به دلیل مناسب بودن شرایط آب و هوایی، کار بازسازی به سرعت با همکاری خود مردم در حال انجام است.


معاون بازسازی بنیاد مسکن یادآور شد: در صورتی که آب و هوا در این مناطق مناسب باشد، کار بازسازی واحد‌های تعمیراتی تا 22 بهمن و اتمام واحد‌های احداثی هم تا اردیبهشت سال 99 به اتمام می‌رسد.


ارائه تسهیلات 80 میلیون تومانی به زلزله زدگان میانه


جودی درباره نحوه پرداخت تسهیلات هم، گفت: خوشبختانه بانک‌های عامل در ارائه پرداخت تسهیلات همکاری بسیار مناسبی دارند و از بین زلزله‌زدگان 750 نفر به بانک مراجعه کرده و 400 نفر هم عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات کرده‌اند.

او اظهار کرد: به دلیل آنکه در شهرستان سراب شعبه بانک وجود ندارد، بانک‌ها شعبه‌های سیاری را برای ارائه تسهیلات به متقاضیان در نظر گرفته‌اند و به صورت مستقیم اقدام به انجام عملیات پرداخت تسهیلات می‌کنند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن توضیح داد: 40 میلیون تومان تسهیلات مسکن، 10 میلیون تومان بلاعوض، 15 میلیون تومان تسهیلات برای خرید اسباب و وسایل، 5 میلیون تومان کمک بلاعوض برای خرید لوازم منزل و 10 میلیون تومان هم برای اجاره نشینی در نظر گرفته شده که در مجموع 80 میلیون تومان برای هر واحد روستایی تسهیلات احداثی در نظر گرفته شده است.


سیمان بازسازی مناطق زلزله زده رایگان است


جودی اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری بنیاد مستضعفان هم سیمان تمامی واحد‌های احداثی و تعمیراتی به صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته شده و همچنین تمامی آهن‌آلات و میلگرد هم برای ساخت واحد‌ها با قیمت‌های بسیار پایین و 10 درصد زیر قیمت بورس به مردم ارائه می‌شود.

او افزود: هیچ مشکلی از لحاظ کمبود مصالح ساختمانی در این مناطق وجود ندارد و پیچ و مهره، نظارت و آواربرداری و ارائه پروانه ساختمانی هم به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها