یک‌سوم آمریکایی‌ها به تعطیلات مجازی می‌روند

پیشرفت فناوری‌های ارتباطی باعث شده تا یک‌سوم آمریکایی‌ها ترجیح دهند رنج سفر را به جان نخرند و در تعطیلات کریسمس به صورت مجازی به دوستان و اقوامشان سربزنند.

یک‌سوم آمریکایی‌ها به تعطیلات مجازی می‌روند
کد خبر: 371774
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۱:۱۱:۲۴

اعتمادآنلاین| بررسی مؤسسه گیرهانگری نشان می‌دهد حدود یک‌سوم مردم آمریکا در هفته‌های آینده از محل زندگی خود تکان نخواهند خورد و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ارتباطی با اعضای خانواده و نزدیکان خود در دیگر نقاط آمریکا در تماس خواهند بود.

اگر تا پیش از این اپلیکیشن‌هایی مانند اسکایپ، فیس تایم، وی چت ارتباطات از راه دور را تسهیل کرده بود، حالا از راه رسیدن هدست‌های واقعیت مجازی می‌تواند به این ارتباطات صوتی، جنبه‌ای بصری و ملموس ببخشد و آنها را جذاب‌تر از گذشته کند.

تحقیق مذکور که از طریق گفتگو با بیش از 3000 آمریکایی صورت گرفته، نشان می‌دهد حدود 37 درصد از آمریکایی‌ها در کریسمس امسال تعطیلات خود را به صورت مجازی سپری می‌کنند. دوری راه، گرانی بلیط، شلوغی جاده‌ها و فرودگاه‌ها و گرفتاری‌های شغلی و خانوادگی از جمله عوامل این تصمیم گیری بوده است.

از سوی دیگر باید توجه داشت متوسط مدت زمان صرف‌شده توسط افرادی که تصمیم دارند به صورت زمینی به دیدار اعضای خانواده و اقوام در نقاط دیگر آمریکا بروند، حدود سه ساعت است. به بیان دیگر افرادی که با محل زندگی اقوام و اعضای خانواده خود فاصله زیادتری دارند، بیشتر به دیدار آنها به صورت مجازی تمایل نشان می‌دهند.

در مجموع 27 درصد پاسخ‌دهندگان دوری راه را عامل دیدار مجازی با اعضای خانواده و اقوام دانسته‌اند، 19 درصد به هزینه بالای سفر و 18 درصد به تمایل به استراحت شخصی و خلوت کردن با خود اشاره کرده‌اند. 12 درصد هم گفته اند حتی در تعطیلات کریسمس نیز نمی‌توانند شغلشان را ترک کنند.

83 درصد افراد شرکت‌کننده در این تحقیق هم گفته‌اند اگر در ایام کریسمس به شدت احساس تنهایی کنند، در نهایت از همسایه خود می‌خواهند تا به خانه‌شان بیاید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها