کد خبر: 372246
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۰:۰۱:۲۸
| |

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد:

تداوم حاکمیت هوای نامطلوب در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تداوم پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا پایان امروز (3 دی ماه) شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند.

تداوم حاکمیت هوای نامطلوب در تهران
کد خبر: 372246
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۰:۰۱:۲۸

اعتمادآنلاین| نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در صبح امروز (3 دی ماه) بر غلظت ذرات معلق افزوده شده است و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار دارد که عمدتاً ناشی از استمرار پایداری و سکون جو، انباشت آلاینده‌ها از روز گذشته و افزایش تردد خودروها در نخستین ساعات روز است.

با تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر تا پایان امروز (3 دی ماه) شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران نیز سبب تجمع ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

استمرار پایداری جو و آسمان آرام تا نخستین ساعات فردا (4 دی ماه) سبب انباشت آلاینده‌ها در سطح شهر تهران خواهد شد بنابراین صبح چهارشنبه شاهد برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس خواهیم بود. مشابه روز گذشته طی روز چهارشنبه نیز در بیشتر مناطق کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند و با افزایش ترافیک شبانگاهی نیز غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا خواهد کرد که به‌تبع آن شرایط ناسالم در مناطق پرتردد برقرار خواهد شد. هرچند با وزش نسبی باد در اواخر وقت چهارشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته 142 و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون 135 و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها