کد خبر: 372286
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۶:۴۹:۰۵
| |

آزادراه تهران- شمال در دهه فجر و پلاسکو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس بنیاد مستضعفان از تکمیل همه پروژه‌های عمرانی بنیاد تا سال 99 خبر داد و گفت: آزادراه تهران- شمال در دهه فجر امسال و ساختمان پلاسکو در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

آزادراه تهران- شمال در دهه فجر و پلاسکو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 372286
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۶:۴۹:۰۵

اعتمادآنلاین| پرویز فتاح روز سه شنبه در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگی تامین تجهیزات فنی و برقی آزادراه تهران- شمال با وجود تحریم ها گفت: روز گذشته با وزیر راه و شهرسازی برای تحویل آزادراه تهران- شمال جلسه ای برگزار کردیم و قطعه اول آزادراه طبق برنامه در دهه فجر امسال و با دعوت از رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

وی خبر داد که اکنون مشکلی برای تامین تجهیزات آزادراه تهران- شمال وجود ندارد ضمن اینکه بسیاری از تجهیزات خرید خارجی بوده است و آن دسته از تجهیزاتی که امکان خرید آنها از خارج نبود داخلی تامین شده است و این پروژه معطل هیچ خرید نیست.

به گفته‌ی فتاح کلیه جت فن‌ها که قرار است در تونل های طولانی این آزادراه نصب شود خرید شده است و مردم عبور امنی از این آزادراه خواهند داشت.

فتاح این خبر را هم داد که تکمیل آزادراه تهران- شمال اکنون به مرحله خط کشی و بلوک بندی رسیده است و با تکمیل نصب تجهیزات و روشنایی مسیر ، دهه فجر آماده بهره برداری می شود.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان در خصوص مشارکت بنیاد برای تکمیل سایر قطعات آزادراه تهران- شمال به خبرنگاران گفت:قطعه اول که در دهه فجر تکمیل و افتتاح میشود؛ قطعه چهارم نیز چندین سال است به بهره برداری رسیده و از سوی بنیاد مستضعفان نگهداری می شود؛اما در قطعه دوم این آزادراه اکنون شاهد پیشرفت فیزیکی 30 درصدی هستیم که پیشنهاد تکمیل باند رفت این قطعه را در جلسه مشترک با دولت به روحانی ارائه کرده ایم.

بر اساس توضیحات فتاح دولت نیز قبول کرده است که باند رفت این قطعه (نیمی از آزادراه تهران- شمال در قطعه دوم)با بودجه بنیاد ساخته شود و جاده چالوس در همین مسیر به عنوان مسیر بازگشت مسافران انتخاب شود.

فتاح گفت: در صورت تایید نهایی دولت ممکن است بتوانیم باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال را تا پایان سال 99 بسیازیم.

وی گفت: هنوز هیچ ارزیابی از میزان بودجه لازم برای ساخت قطعه دوم آزادراه نداریم اما پیمانکاران ، طراحان و مشاوران ساخت قطعه دوم نیز مثل قطعه یک این آزادراه ایرانی هستند و ما هیچ کمک خارجی برای ساخت آزادراه نداریم.

فتاح همچنین توضیح داد که درآمد بنیاد مستضعفان از سرمایه گذ اری در آزادراه تهران- شمال ظرف مدت ده سال بازگشت داده می شود و گفت:عوارض دریافتی از آزادراه تهران- شمال نه برای سرمایه گذاری بلکه صرف محرومین جامعه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که مطابق قوانین درآمد عوارضی باید خرج نگهداری آزادراه شود و چرا تصمیم دارید درآمد را در جای دیگر هزینه کنید، گفت:40 درصد سرمایه گذاری ما از محل عوارض بازمی‌گردد که البته بخشی از آن خرج هزینه های خود آزادراه خواهد شد؛ دولت 60 درصد هزینه ها را به ما ملک داده است .

فتاح تاکید کرد که ارز 4200 تومانی برای هیچ پروژه ای استفاده نکرده ایم و گفت: بنیاد تاکنون ارز 4200 تومانی از دولت دریافت نکرده است.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان همچنین به خبرنگاران گفت که بنیاد مستضعفان ورودی در بازار طلا سکه ارز و پتروشیمی ندارد و روند اختلالات در این بازارها ارتباطی به دلیل فعالیت های اقتصادی بنیاد مستضعفان ندارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها