دین پرست، معاون اقتصادی وزیر کشور:

تالاب انزلی در معرض خطر جدی است

بابک دین پرست، معاون اقتصادی وزیر کشور، گفت: باید اقدامات برای کاهش روند تخریب تالاب انزلی که در معرض خطر جدی نابودی است، شتاب بیشتری بگیرد.

تالاب انزلی در معرض خطر جدی است
کد خبر: 372418
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۱:۰۴:۳۵

اعتمادآنلاین| بابک دین پرست، معاون اقتصادی وزیر کشور، شامگاه گذشته در نشست بررسی وضعیت تالاب انزلی که با حضور مسئولان گیلان در وزارت کشور برگزار شد، بر اهتمام همه دستگاه ها برای کاهش روند تخریب و احیای تالاب انزلی تاکید کرد و گفت: تالاب انزلی در معرض خطر جدی نابودی است و شرایط بحرانی دارد و تمامی نهادها و سازمان های مرتبط در این حوزه، باید با رویکردی ملی، در کنار هم تلاش کنند تا از روند تخریب بیشتر این تالاب بین المللی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید از هرگونه تغییر کاربری یا پیشروی در اراضی تالاب انزلی جلوگیری کنند افزود: ضروری است محدوده، بستر و حریم آبی تالاب در اسرع وقت تعیین تکلیف شود و اقدامات دستگاه های اجرایی برای نجات تالاب بین المللی انزلی شتاب بیشتری بگیرد.

دین پرست از استاندار گیلان خواست در مدت 10روز، با همکاری دستگا های مسئول نسبت به تهیه و ارائه برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت، برای کاهش روند تخریب و نابودی تالاب انزلی و برنامه ریزی مناسب و موثر برای بازسازی و احیای آن اقدام کند.

معاون وزیر کشور با انتقاد از کاهش عمق آب تالاب انزلی در سال‌های اخیر گفت: عمق تالاب در مقابل دیدگان مسئولان ملی ‌و استانی از 12متر، در بهترین شرایط به کمتر از یک متر تنزل یافته و همه مسئولان دستگاه های ملی و استانی در خصوص وضعیت کنونی تالاب و اقداماتی که برای نجات آن باید صورت بگیرد، مسئول و پاسخگو هستند و باید با متخلفان، تعلل کنندگان و آسیب زنندگان به تالاب در هر حوزه ای برخورد شود.

دین پرست تاکید کرد: استانداری گیلان موظف است، تکالیف قانونی دستگاههای مسئول را برای حفاظت از تالاب و احیای آن بدقت تعیین و با هرگونه تصرفات غیرقانونی، ورود پساب و فاضلاب به تالاب، تخلفات حوزه آبخیزداری و موارد دیگر، طبق قانون برخورد و تعلل کنندگان را به مراجع قانونی معرفی کند.

وی تصریح کرد: باید تمامی شرایطی که می تواند بر روند تخریب تالاب اثر بگذارد، به دقت و با حضور متخصصان و کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد و از هرگونه اقدامی که موجب آسیب بیشتر به این تالاب می شود، جدا جلوگیری شود.

معاون وزیر کشور در خصوص تهدید سنبل آبی نیز با اشاره به ضرورت تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این تهدید زیست محیطی افزود: برای حل این مشکل باید مجموعه دستگاه های دولتی مستقر در انزلی با کمک سازمان های مردم نهاد برای پاکسازی تالاب اقدام جدی انجام دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها